برای نخستین بار در خوزستان، عمل جراحی پیوند کبد توسط تیم جراحی پیوند کبد دانشگاه علوم​ پزشکی جندی شاپور اهواز با موفقیت انجام شد.

سلامت نیوز:  برای نخستین بار در خوزستان، عمل جراحی پیوند کبد توسط تیم جراحی پیوند کبد دانشگاه علوم​ پزشکی جندی شاپور اهواز با موفقیت انجام شد.

به گزارش  ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مدیر دفتر فراهم​آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز در خصوص این عمل جراحی گفت: روز گذشته خانواده یک خانم 26 ساله دانشجو که به علت تصادف، دچار مرگ مغزی شده بود در اقدامی پسندیده، رضایت خود را برای اهدای اعضای بدن فرزند خود اعلام کردند.
دکتر امین بحرینی افزود: در این عمل دو پیوند کلیه توسط همکاران اورولوژیست انجام شد و من نیز برای اولین بار پیوند کبد را در استان خوزستان به همراه همکاران خود انجام دادم.
وی تصریح کرد: اکنون وضعیت بیمار گیرنده کبد خوب است و کبد پیوند شده به خوبی کار می کند.
بحرینی افزود: در این عمل پیوند تیمی حدود 50 نفره از هفت صبح تا شش بعدازظهر فعالیت کردند.
مدیر دفتر فراهم​آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم​پزشکی جندی​شاپور اهواز در خصوص ضرورت انجام این گونه جراحی​ها در خوزستان گفت: بیماران زیادی ناچارند برای انجام عمل پیوند، به شیراز یا تهران مراجعه کنند و بعضی از آنها ماه ها در لیست انتظار قرار می​گیرند تا شرایط پیوند فراهم شود که متحمل صرف هزینه های زیادی است.
وی افزود: با تلاش​های رییس قبلی و دکتر ایدنی رییس فعلی دانشگاه علوم​پزشکی شرایط انجام این عمل در خوزستان فراهم شد بطوریکه برای انجام این گونه عمل در استان، در دوره​های تخصصی پیوند کبد در شیراز حضور یافتیم و تجهیزات مورد نیاز نیز برای انجام این جراحی در استان فراهم شد و با شرایط ایده​آل برای اولین بار این پیوند کبد در استان با موفقیت صورت گرفت.
این فوق تخصص جراحی پیوند کبد، کلیه و پانکراس با اشاره به وجود 60 بیمار نیازمند پیوند کبد اورژانسی در لیست انتظار استان گفت: بعضا تعدادی از این بیماران در لیست انتظار پیوند شیراز قرار دارند که باید چند ماه در انتظار بمانند.
وی افزود: مشکل اصلی ما در استان اهدای عضو است و آمار اهدای عضو در این استان به علل مختلف پایین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha