یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 133717

متخصصان در یک آزمایش جدید موفق به تولید نسخه جدیدی از یک آنتی‌بیوتیک مهم شده‌اند که عوارض جانبی انواع قدیمی این دارو را ندارد.

سلامت نیوز:  متخصصان در یک آزمایش جدید موفق به تولید نسخه جدیدی از یک آنتی‌بیوتیک مهم شده‌اند که عوارض جانبی انواع قدیمی این دارو را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، تجویز داروهای آمینوگلیکوزید که پرمصرف‌ترین انواع آنتی‌بیوتیک‌ها در جهان هستند برای حفظ جان بیماران ضرورت دارد اما به طور تقریبی 20 تا 60 درصد تمامی بیمارانی که از این دارو جهت درمان سرطان استفاده می‌کنند با عوارض جانبی نظیر مشکلات شنوایی و ناشنوایی مواجه می‌شوند و نارسایی کلیوی نیز از دیگر عوارض این داروها است.
اما اکنون متخصصان در مطالعات خود نوع جدیدی از آنتی‌بیوتیک N1MS‌ از همین خانواده را تولید کرده‌اند و در بررسی‌های آزمایشگاهی روی تعدادی موش‌ مشخص شد که مصرف آن با عوارضی چون از دست رفتن قدرت شنوایی یا آسیب دیدن کلیه‌ها همراه نبوده است.
«آنتونی ریسی» یکی از محققان این مطالعه گفت: هدف ما این است که آمینوگلیکوزیدهای موجود با نوع جدید جایگزین شوند که مانند انواع قبلی سمی نیست. همچنین امیدواریم به زودی این دارو روی نمونه انسانی آزمایش شود.
به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، این محقق افزود: در صورتی که بتوانیم از کم‌شنوا یا ناشنوا شدن بیماران مصرف کننده این آنتی‌بیوتیک‌ها جلوگیری کنیم در آزمایش خود موفق بوده‌ایم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha