یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 133719

لوزه‌ها از بافت‌های نرمی تشکیل شده‌اند که در دو طرف قسمت انتهایی دهان قرار دارند. ورم و التهاب لوزه‌ها براثر عفونت‌های مختلف به وجود می‌آید و با علائمی مانند گلو درد، تب و احساس خستگی شدید خود را نمایان می‌کند.

سلامت نیوز: لوزه‌ها از بافت‌های نرمی تشکیل شده‌اند که در دو طرف قسمت انتهایی دهان قرار دارند. ورم و التهاب لوزه‌ها براثر عفونت‌های مختلف به وجود می‌آید و با علائمی مانند گلو درد، تب و احساس خستگی شدید خود را نمایان می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، مطالعات پزشکی نشان می‌دهد کودکانی که لوزه‌های آنها به هر دلیلی خارج شده، در سنین بالاتر از نظر ایمنی مشکلی پیدا نکرده و توانایی خود را در مبارزه با عفونت‌ها از دست نمی‌دهند. دکترحسین رادمنش متخصص عمومی در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران شایع‌ترین علائم بیماری عفونت لوزه‌ها را گلودرد، تب، تنفس دشوار، احتقان یا آبریزش بینی، قرمزی و تورم لوزه‌ها همراه با نقاط سفیدرنگ، کاهش حجم صدا یا صدای گرفته، سردرد، درد شکمی، استفراغ خون آلود، تنفس با دهان بویژه در کودکان، تنفس صدادار در طول روز و خرخر کردن هنگام خواب شبانه، تودماغی صحبت کردن و اشکال در بلع همراه با درد و تورم، عنوان می‌کند.

التهاب لوزه‌ها چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟
 التهاب و بزرگ شدن لوزه‌ها موجب انسداد راه‌های تنفسی و در نتیجه خرخر، اختلال خواب، اشکال در بلع غذا و حتی مشکلات دندانی می‌شود.
 چه زمانی برای عمل لوزه‌ها مناسب است؟
پزشکان و محققان معتقدند بیمارانی که مدام لوزه‌هایشان عفونت می‌کند و به روش‌های دارویی پاسخ نمی‌دهند و این مشکل در فعالیت‌های روزمره آنها تداخل ایجاد کرده است، باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha