خوردن غذاهای بیش از اندازه چرب یا بیش از حد شیرین در دوران بارداری ممکن است به دستگاه ایمنی بدن نوزادان آسیب برساند.

سلامت نیوز:  خوردن غذاهای بیش از اندازه چرب یا بیش از حد شیرین در دوران بارداری ممکن است به دستگاه ایمنی بدن نوزادان آسیب برساند.  

 به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دانشمندان آمریکایی کشف کرده‌اند نوزادانی که مادرشان در دوران بارداری غذاهای بیش از حد چرب یا شیرین خورده‌اند، بیشتر از سایر کودکان ممکن است به بیماری‌های دستگاه ایمنی یا به آلرژی مبتلا شوند.
به گزارش تلگراف، یک رژیم غذایی پرچرب به سلول‌هایی در کبد جنین آسیب می‌رساند و این امر ممکن است در سال‌های بعد دستگاه ایمنی بدن کودک را تحت تأثیر قرار دهد. این تحقیق از سوی پژوهشگران دانشگاه اورِگُن ایالات متحده آمریکا که نتایج آن در ژورنال Molecular Metabolism منتشر شده، اولین پژوهشی است که وزن و رژیم غذایی مادر را با آسیب‌هایی که بر سلول‌های بنیادی کبد جنین در حال رشد وارد می‌شود، مرتبط ساخته است.
در این پژوهش از موش‌های آزمایشگاهی استفاده شده و این موش‌ها با رژیم غذایی مشابه رژیم غذایی پرچرب و پر از قند رایج در میان بسیاری از بانوان در سنین باروری تغذیه شده‌اند. نتیجه تحقیق نشان داده است که تغذیه اشباع از قند و چربی برای مادران و همچنین چاقی آنان در نهایت  سیستم ایمنی بدن کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
دکتر پیتر کوری از بیمارستان کودکان دورینبچر وابسته به دانشگاه بهداشت و دانش اورِگُن در مورد این پژوهش می‌گوید: «با این یافته‌ها دید بیشتری در مورد علت افزایش بیماری‌های سیستم ایمنی و آلرژی در میان کودکان پیدا کرده‌ایم.»
این پژوهشگر که استاد رشته سرطان‌شناسی اطفال دانشگاه اورِگُن است، می‌افزاید: «تحقیق ما نشان می دهد که با توجه به رواج رژیم غذایی پرچرب به سبک غربی که با اپیدمی چاقی همراه شده است، لازم است که درک بهتری از قابلیت تأثیر پذیری سیستم سلول‌های بنیادی  نسبت به شرایطی که قبلاً چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت، داشته باشیم.»



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha