عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عملکرد بیمه‌های تکمیلی در ارایه خدمت به بیمه‌شده‌ها، گفت: با وجود آنکه بیمه‌ها باید با سرمایه‌گذاری‌های خود در مواقع ضروری به کمک بیمه‌شونده بشتابند اما تنها دنبال سود بیشتر خود هستند و همچنان بیشترین آسیب متحمل بیمار می‌شود.

هزینه‌های درمانی همچنان بر دوش بیماران

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عملکرد بیمه‌های تکمیلی در ارایه خدمت به بیمه‌شده‌ها، گفت: با وجود آنکه بیمه‌ها باید با سرمایه‌گذاری‌های خود در مواقع ضروری به کمک بیمه‌شونده بشتابند اما تنها دنبال سود بیشتر خود هستند و همچنان بیشترین آسیب متحمل بیمار می‌شود.

احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری انتقاد وزیر بهداشت از عملکرد بیمه‌های تکمیلی، افزود:‌ متاسفانه در بسیاری از مواقع شاهد عملکرد مبهم بیمه‌ها هستیم و همین امر نگرانی زیادی را در جامعه پدید آورده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ واقعیت آن است که امروزه مردم از عملکرد بیمه‌های تکمیلی ناراضی هستند و بر این باورند که بیمه‌ها نمی‌توانند خدمات مطلوبی به مردم ارایه دهند به عبارتی سطح خدمات بیمه تکمیلی تعریف درستی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به عملکرد بیمه‌های تکمیلی، یادآور شد: متاسفانه بیمه‌های تکمیلی از هیچ دستوری تبعیت نمی‌کنند و تنها راه خود را در پیش گرفته‌اند این درحالی است که ادامه چنین روندی اجرای طرح‌هایی مانند طرح تحول سلامت را در ادامه راه با چالش‌های زیادی مواجه می‌سازد.

آریایی‌نژاد تاکید کرد: متاسفانه امروزه بیمه‌های تکمیلی تنها به سود خود می‌اندیشند و در فکر کسب درآمدهای خود هستند این درحالی است که تعداد زیادی از افراد تحت پوشش این بیمه قرار دارند اما از خدمات مطلوب این بیمه بی‌بهره‌اند.

وی با بیان اینکه بیمه در کشور خود نیازمند درمان است، تصریح کرد: میزان درآمدها و نحوه پوشش‌دهی خدمات در فعالیت‌های بیمه‌ای به درستی تعریف نشده و همین امر باعث شده تا هر سازمان بیمه‌ای خود به صورت مستقل عمل کند در حالی که برای بهبود وضعیت سلامت در کشور نیاز است تا بیمه‌ها همراهی لازم را با وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ با وجود آنکه بیمه‌ها باید با سرمایه‌گذاری‌های خود در مواقع ضروری به کمک بیمه‌شونده بشتابند اما تنها دنبال سود بیشتر خود هستند و همچنان بیشترین آسیب متحمل بیمار می‌شود.

لازم به ذکر است چندی پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد بیمه‌های تکمیلی بسیار بد عمل می‌کنند و متأسفانه این بیمه‌های تجاری فقط به سودشان توجه دارند و بیمه مرکزی هم فقط تماشاگر این اوضاع شده است.

وی گفت: علیرغم مصوبه هیأت وزیران، بیمه‌ها وظایفی که بر عهده‌شان گذاشته را به خوبی انجام نمی‌دهند به همین دلیل نامه‌ای را به رئیس‌جمهور نوشته‌ام و فکر می‌کنم از این مسیر بتوانیم به نتیجه برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • HADAVAND ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 1
    هزینه درمان رو دوش مردم یارانه مردم تو جیب پزشکان بیت المال تو جیب پزشکان پرداخت ارزش افزوده رو دوش مردم پول ارزش افزوده تو جیب پزشکان آخه تا کی این ملت بدبخت رنج بکشن
  • HOSSEIN ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 1
    اينها همه وعده هاي پوچ وتوخالي است مطمئن باشيد با وجود پزشک سالاري در کشور هيچگونه وعده اي محقق نميشود تا زماني پرستار جايگاه واقعي خود راپيدا نکند اوضاع همينگونه وشايد بدتر بشود.
    • Amir ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      0 0
      پزشك سالاري ؟ يا بيمه سالاري !!!!! وقتي شركت هاي بيمه حتي براي دارو هاي دريافتي بيماران سليقه اي عمل ميكنند و بيشتر كارهاي پزشكي را جز بيمه نميدانند پزشك سالاري هست ؟! سوال ديگر اين كه !!!!!! اين قضيه چه ربطي به پرستاران دارد ؟!!!!!
  • hani ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    کل مسئولين وزارت بهداشت دروغگو ودر خدمت پزشکان هستند
  • pedram ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    14 سال کار کردم اگه همه رو جمع کنم به اندازه پول ماشين يه متخصصي که سه ماه کار مي کنه نميشه .به اين مي گن عدالت .ديسک کمر و گردن و واريس و اختلال خواب دارم هميشه خسته ام هيچي من و شاد نمي کنه
  • خبران ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    ما گوشمان از اين حرفهاي پوچ پر است ما کسي را مي خواهيم که اهل عمل باشد نه دروغ تا کي ميخواين مردم فريب بدين