دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

میگرن از جمله اختلالات ناتوان‌کننده‌ای است که تجربه سوءاستفاده‌های جسمی و روانی در دوران کودکی خطر ابتلا به آن را تشدید می‌کند.

سلامت نیوز:  میگرن از جمله اختلالات ناتوان‌کننده‌ای است که تجربه سوءاستفاده‌های جسمی و روانی در دوران کودکی خطر ابتلا به آن را تشدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،‌ متخصصان دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین دریافتند بزرگسالانی که در دوران کودکی مورد سوء استفاده یا حتی بی‌توجهی از سوی بزرگسالان قرار گرفته‌اند بیشتر در معرض ابتلا به میگرن هستند.
«داون باس» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: بدرفتاری با کودک، تاثیرات بلندمدت همچون ارتباط با بیماری‌های روانی و جسمی از جمله میگرن در بزرگسالی را در پی خواهد داشت. پزشکان زمانی که مبتلایان به میگرن را تحت درمان قرار می‌دهند همزمان نوع رفتارهایی را که در دوران کودکی‌ نسبت به آنها صورت گرفته بررسی می‌کنند.
این متخصصان در اصل به دنبال بررسی ارتباط بین سوءاستفاده و میگرن نبودند اما با مطالعه روی 8305 فرد مبتلا به میگرن و 1429 مبتلا به سردردهای عصبی به وجود این ارتباط پی بردند. همچنین از این افراد در رابطه با نوع رفتارهای صورت گرفته نسبت به آنان در دوران کودکی مثلا اینکه از جانب فردی دچار آسیب بدنی یا زبانی شده‌اند، یا مورد بی‌اعتنایی عاطفی و روانی یا تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، سوالاتی پرسیده شد.
این متخصصان در بررسی خود مشاهده کردند از میان افراد مطالعه شده 24.5 درصد از مبتلایان به میگرن در دوران کودکی از سوء استفاده‌های عاطفی و روانی رنج برده‌اند. همچنین این رقم در مبتلایان به سردردهای تنشی 21.5 درصد بوده است. در مجموع در صورتی که کودکی سوء‌استفاده عاطفی را تجربه کرده باشد 30 درصد بیشتر احتمال دارد در سنین بالاتر به میگرن مبتلا شود.
به گزارش مدیکال دیلی،‌ همچنین متخصصان اظهار داشتند افرادی که در دوران کودکی دو نوع از این سوءاستفاده‌ها مثلا هم نوع عاطفی و هم جسمی را تجربه کرده باشند 50 درصد بیش از افرادی که مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند دچار عارضه میگرن می‌شوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha