دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 133825

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: مردم برای دریافت اطلاعات دارویی به شبکههای مجازی مراجعه نکنند، بلکه از مراکز ذیصلاح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاهها استفاده کنند.

سلامت نیوز:  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: مردم برای دریافت اطلاعات دارویی به شبکههای مجازی مراجعه نکنند، بلکه از مراکز ذیصلاح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاهها استفاده کنند.

جواد تاجکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شاید برخی از اطلاعاتی که در شبکههای مجازی درج می‌شود تا حدی صحیح باشد،اما مورد تایید نیست، چرا که معمولا افرادی که این اطلاعات را پخش می‌کنند بیشتر به دنبال کسب سودهای کلان هستند و کمتر به مسائل مربوط به سلامت افراد توجه میکنند.
وی افزود: این افراد قصد دارند برخی از داروها نظیر دگزامتازون را طوری دیگر جلوه دهند و عوارض آن را پررنگ‌تر نشان میدهند. دگزامتازون دارویی است که بیشتر برای بیماریهای التهابی مورد استفاده قرار میگیرد که یکی از عوارض آن پوکی استخوان است.
تاجکی با اشاره به این مطلب، تصریح کرد: هر دارویی زمانی که بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد عوارض بیش از حد آن مشکل‌ساز خواهد بود، زیرا برخی این تصور را دارند که این دارو باعث گرد شدن صورت می‌شود، در حالی که دگزامتازون سبب می‌شود آب از بدن دفع نشود و این حالت ایجاد شود که اثرات مصرف نابجای دارو است.
این مسوول یادآور شد: پزشکان نیز باید توجه ویژهای به این موضوع داشته باشند و وضعیت بیمار را به درستی کنترل کنند تا بیهوده داروها را تجویز کنند، چرا که وقتی دارو به درستی مصرف نمی‌شود ضرر اصلی را بیمار متحمل خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha