دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 133827

یک فوق‌تخصص داخلی کلیه و فشارخون گفت: گرما و کاهش آب بدن از عوامل زمینه‌ساز بیماری‌های کلیوی است، از این‌ رو باید نسبت به تامین آب بدن دقت بیشتری داشته باشیم.

سلامت نیوز:  یک فوق‌تخصص داخلی کلیه و فشارخون گفت: گرما و کاهش آب بدن از عوامل زمینه‌ساز بیماری‌های کلیوی است، از این‌ رو باید نسبت به تامین آب بدن دقت بیشتری داشته باشیم.

دکتر رامین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با کمبود آب بدن، حالت فوق تغلیظ در ادرار افزایش ‌یافته و درصد بزرگ شدن سنگ کلیه بیشتر می‌شود. در همین راستا انجمن بین‌المللی نفرولوژیست‌ها بر نوشیدن روزانه آب کافی توصیه دارد تا درصد ابتلا به عفونت‌ها و تشکیل سنگ کلیه در بدن کاهش یابد.
وی افزود: مصرف دخانیات از جمله سیگار از عواملی است که باعث از کارافتادگی کلیه‌ها شده و سرعت پیشرفت نارسایی کلیه را افزایش می‌دهد. از این‌ رو توجه به این موضوع امری ضروری است و خانواده‌ها باید فرزندان خود را نسبت به آثار سوء این مواد آگاه کنند.
این فوق‌تخصص داخلی کلیه به مصرف رژیم غذایی سالم اشاره و تصریح کرد: با کاهش مصرف نمک و استفاده از رژیم غذایی سالم که باعث افزایش وزن نشده و ویتامین‌ها را برای بدن تامین کند و در کنار آن انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب از فاکتورهای موثر در حفظ سلامت کلیه‌ها است. همچنین استفاده خودسرانه داروها، مصرف الکل و ارث نیز از دیگر موارد ابتلا به بیماری‌های کلیوی است.
محمدی یادآور شد: مردم باید نسبت به علائم هشداردهنده از جمله تورم بدن، کاهش حجم ادرار و استفراغ غیرعادی توجه داشته باشند و به پزشک متخصص مراجعه کنند تا به لحاظ بیماری‌های کلیوی بررسی شوند و در صورت وجود هرگونه مشکلی قبل از این‌که شرایط سخت‌تری برای بیمار ایجاد شود، در مراحل اولیه رفع شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha