رییس انجمن قلب ایران اعلام كرد: به زودی با ساخت انواع ضربان سازهای قلبی در ایران از خروج سالانه چهار تا پنج میلیون دلار ارز جهت واردات جلوگیری خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر فریدون نوحی با اعلام این خبر كه پژوهشگران مهندسی پزشكی كشور در تلاش برای ساخت پیس میكر(ضربان ساز) قلبی در آینده نزدیك هستند، گفت: هر سال حدود چهار تا پنج میلیون دلار بابت خرید این وسیله حیاتی و كاربردی در نارسایی‌های قلبی از سوی بیماران كشورمان، عاید شركت‌های سازنده آن می‌شود.

وی افزود: با افزایش امید به زندگی و پیشرفت‌های علمی در حفظ جان انسانها، در آینده نیاز به ابزارها و تجهیزات پیشرفته حفظ حیات قلب، روزافزون خواهد شد.

دكتر نوحی با بیان این كه در ایران سالانه بیش از دو هزار مورد انواع پیس میكر(ضربان ساز) برای بیماران دچار نارسایی‌های قلبی، سكته قلبی و سایر مشكلات فیزیولوژیكی و عضلانی قلب در بدن آنها قرارداده می‌شود، گفت: بیماران از سنین نوجوانی تا كهنسالی بر حسب تشخیص و نیاز از ضربان‌ساز‌های قلبی كه با باتری كار می‌كند، ‌استفاده می‌كنند.

رییس انجمن قلب ایران در آستانه شانزدهمین كنگره بین‌المللی انجمن قلب ایران كه امسال با همكاری انجمن و كالج قلب آمریكا برگزار می‌شود، گفت: هر «پیس میكر»(ضربان ساز) از 10 میلیون تا 25 میلیون تومان قیمت دارد كه شركت‌های بیمه درمانی از انواع ارزان قیمت آن حمایت مالی خوبی دارند، ولی در موارد گران،‌ بخشی از هزینه خریداری آن را تقبل می‌كنند كه بخشی دیگر را بیمار و بخشی را هم هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تقبل می‌كند.

وی از «پیس میكر» به عنوان یك ابزار با فن‌آوری ساخت بالا یاد كرد و گفت: ارزش انجام كار علمی و صرفه اقتصادی این كار برای یك طرح تولیدی مشترك بین دانشكده‌های مهندسی و پزشكی كشور بسیار زیاد است و تاكنون قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده كه نتایج ارزشمند آن به همراه پیشرفت‌های علمی دنیا در تولید و به كارگیری از دستگاه‌های ضربان ساز قلبی به زودی در شانزدهمین كنگره بین‌المللی انجمن قلب ایران با همكاری پژوهشگران و اساتید انجمن قلب امریكا 28 آبان تا اول آذر در سالن همایش‌های صدا و سیمای تهران ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha