وزیر بهداشت، گفت: تا دو ماه آینده هزار خانه بهداشت جدید افتتاح و هزار پزشک در روستاها مقیم خواهند شد.

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، گفت: تا دو ماه آینده هزار خانه بهداشت جدید افتتاح و هزار پزشک در روستاها مقیم خواهند شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در نشست روز دوم همایش اقتصاد ایران افزود: یکی از محورهای عمده طرح تحول سلامت که در دولت یازدهم تصویب شد دسترسی مردم شهرهای زیر صد هزار نفر به امکانات اولیه ای نظیر پزشک، ماما ،‌ مراکز بهداشتی ـ درمانی و مکملهای غذایی برای مادران باردار و نوزادان تازه متولد شده است، که در حال اجراست.
وی با بیان اینکه پس از تصویب طرح سلامت اداری حدود هفت میلیون نفر که اصلاً بیمه نبودند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند گفت: ارتقای خدمات هتلینگ بیمارستانها ، نوسازی بیمارستانهای فرسوده ، متناسب سازی تعرفه های پزشکان ، اورژانس هوایی ، زایمان طبیعی و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از جمله گامهای اولیه اجرای این طرح است.
هاشمی با بیان اینکه به دلیل بی توجهی دولتها و مجالس به خدمات پزشکی از سال 64 تا 89 دستمزد و تعرفه پزشکی با وجود تورم 44 درصدی تقریباً ثابت مانده بود و 1700 خدمت پزشکی نیز تعرفه نداشتند گفت: با چاپ و اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت در صدد افزایش تعرفهای پزشکان و رضایتمندی آنها و همچنین حذف دریافتهای غیرقانونی برخی از پزشکان بودیم و آنرا ادامه دادیم.
وی با بیان اینکه اجرای طرح سلامت 70 درصد رضایتمندی در مردم ایجاد کرده است گفت: رضایتمندی پزشکان و پرستاران بخاطر پرداختها در ابتدا کم بود اما بتدریج بهتر شده است و ما امیدواریم با همگامی بیمه های تکمیلی با دولت رضایتمندی آنها افزایش یابد.
هاشمی افزود: ائمه جمعه، استانداران و فرمانداران اعلام می کنند که با اجرای طرح سلامت 50 درصد مراجعات مردمی آنها کاهش یافته است.
وزیر بهداشت گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران با اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب مردم برای سلامت حدود 31 درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha