مشاور وزیر بهداشت گفت: میزان آسیب زایی پارازیت ها در شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود و ما نیز منتظر اعلام این گزارش از سوی این شورا هستیم.

سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت گفت: میزان آسیب زایی پارازیت ها در شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود و ما نیز منتظر اعلام این گزارش از سوی این شورا هستیم.

علیرضا دلاوری در گفت و گو با فارس افزود: برای بررسی وضعیت امواج پارازیت در کشور و میزان آسیب زایی یا بی خطری آن ها دستگاه های مختلفی همکاری می کنند که وزارت بهداشت هم یکی از آن هاست، اما مسئولیت جمع بندی و گزارش دهی با شورای عالی امنیت ملی است که تا جایی که بنده اطلاع دارم هنوز این گزارش اعلام نشده است.وی افزود: وزارت بهداشت یکی از اعضای کارگروه بررسی پارازیت در این شوراست و تنها عضو این کارگروه نیست، بنابراین از همه جزئیات این گزارش اطلاعی ندارم. تا جایی که می دانم بررسی ها و تحقیقات گسترده ای در این زمینه از سوی دستگاه های مختلف با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی انجام شده است.دبیر شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت ادامه داد: تا جایی که می دانم گزارش وضعیت پارازیت ها محرمانه نیست و ما هم منتظریم این گزارش از سوی شورای عالی امنیت ملی اعلام شود.

شایان ذکر است که وزیر ارتباطات اوایل ماه جاری در پاسخ به سوال روزنامه خراسان با اشاره به این که گزارش پارازیت ها در حال حاضر مراحل بررسی نهایی را طی می کند، اعلام کرده بود : با نهایی شدن این گزارش، به هیچ وجه اجازه انتشار پارازیت بالاتر از حد مجاز، داده نخواهد شد.

دکتر واعظی در پاسخ به خراسان مبنی براین که با گذشت حدود 4 ماه از ارائه گزارش پارازیت ها به رئیس جمهوری ، آیا تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ شده است یا خیر، افزود : با توجه به مسئولیتی که رئیس جمهوری در زمینه پیگیری موضوع پارازیت ها به مامحول کردند ، این موضوع با همکاری دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف بررسی شد و گزارش را به رئیس جمهوری ارائه کردیم و در حال حاضر این گزارش در دست بررسی است و مراحل بررسی نهایی را طی می کند.وزیر ارتباطات تصریح کرد : البته پس از تهیه این گزارش ، طبق اطلاعاتی که به ما داده اند ، میزان تشعشعات در نقاطی که از حد مجاز بالاتر بود بسیار کاهش یافته است. وی در پاسخ به این که در چه مناطقی میزان تشعشعات بالاتر بوده است، گفت: اجازه بدهید نتایج نهایی شود ، فعلا بهتر است مردم را بی دلیل نگران نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha