رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: تنها راه کاهش انتقال جنسی ایدز استفاده از وسایل پیشگیری است. وزارت بهداشت این نگرانی را به فرهنگستان علوم پزشکی و کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرده است.

عدم توزیع وسائل پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها/نگرانی از افزایش انتقال جنسی ایدز

سلامت نیوزرئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: تنها راه کاهش انتقال جنسی ایدز استفاده از وسایل پیشگیری است. وزارت بهداشت این نگرانی را به فرهنگستان علوم پزشکی و کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرده است.

عباس صداقت در گفت‌وگو با  فارس، در رابطه با عدم توزیع وسائل پیشگیری از بارداری در برخی داروخانه‌ها گفت: در برنامه‌های ما سعی شده موضوع وسائل پیشگیری از بارداری به دلیل تاثیری که در کاهش آسیب‌ها دارند از نظر بودجه و میزان عرضه در یک حد منطقی حفظ شود.

وی ادامه داد: ما هم نگران این مسئله شده‌ایم که عدم توزیع وسائل پیشگیری از بارداری به افزایش انتقال جنسی ایدز دامن بزند به همین دلیل به فرهنگستان علوم پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نگرانی خود را ابراز کرده‌ایم چون تنها راه موثر در پیشگیری از انتقال جنسی ایدز استفاده از وسایل پیشگیری است.
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که این وسایل پیشگیری با کاهش سوبسید مواجه شده‌اند و حتی قیمت آنها برای افرادی که می‌خواستند از بخش خصوصی آن را خریداری کنند افزایش یافته است.
صداقت گفت: نگران دسترسی بیماران به وسایل پیشگیری از انتقال جنسی ایدز هستیم که امیدواریم با پیگیری ما مسئولان و رسانه‌ها رفع شود.
وی در مورد نصب دستگاه خودپرداز سرنگ و وسایل پیشگیری گفت: نصب این دستگاه‌ها طرحی بود که ستاد مبارزه با مواد مخدر از طریق سازمان بهزیستی دنبال می‌کرد و در مرحله‌ای به صورت پایلوت به اجرا درآمد.
رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت  افزود: وزارت بهداشت نگران بود که آموزش و مشاوره در این زمینه حذف یا مغفول واقع شود. اینکه دستگاهی طراحی شود و بدون مشاوره و آموزش وسایل پیشگیری را بدهد نگران کننده بود.
صداقت افزود: اطلاعی از روند این سیاست در پیش گرفته شده ندارم اما 5 دستگاه خودپرداز در 5 نقطه از تهران نصب شد که اکنون فعالیت آنها متوقف شده است.
وی گفت: وزارت بهداشت مخالف این طرح نبود اما نگران حذف آموزش و مشاوره بود چون صرفاً دادن وسایل پیشگیری مشکل را حل نمی‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha