اهدای اعضای بدن دو جوان مرگ مغزی شده در كاشان و زنجان، به 10 بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.

به گزارش سلامت نیوز، علی محمد باصری رابط كمیته فراهم آوری اعضای پیوندی و مسئول واحد دیالیز بیمارستان اخوان دانشگاه علوم پزشكی كاشان درباره اهدای اعضای جوان كاشانی گفت: پدر و مادر یك جوان 22 ساله كاشانی كه 27 مهر ماه سال جاری، دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای اعضای بدن فرزندشان، به چهار انسان نیازمند، حیات دوباره بخشیدند.

وی افزود: اعضای بدن «محمدمهدی محمدی كاشانی» كه در اثر ضربه به سر، دچار سانحه و مرگ مغزی شده بود، از سوی والدینش به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.

وی گفت: قلب، دو كلیه‌ و ریه این جوان پس از اعزام به مركز پیوند مسیح دانشوری تهران، چهار بیمار در فهرست انتظار را از درد و مشقت جان فرسای بیماری و خطر مرگ نجات داد.

باصری با یادآوری اینكه در زمان حاضر پیوند اعضا پس از مرگ مغزی در چند مركز مهم كشور از جمله تهران، شیراز، مشهد، ارومیه و تبریز انجام می شود، ادامه داد: با روشن شدن اثرات و ارزش حیاتی اهدای عضو بدن، گام موثری در تجدید حیات بیمارانی كه نیاز به پیوند دارند، برداشته شده است.

در زنجان نیز با اهدای اعضای بدن یك نوجوان مرگ مغزی شده شش بیمار نیازمند، زندگی دوباره یافتند.

والدین «شقایق قلمچی» نوجوان 13 ساله ای كه دچار مرگ مغزی شده بود در اقدامی انسان‌دوستانه موافقت و رضایت خود را جهت اهداء اعضاء قابل پیوند فرزندشان به بیماران واجد شرایط اعلام نمودند.

خانواده قلمچی موافقت و رضایت خود را بدون هیچ‌گونه چشم‌ داشت مادی جهت اهداء اعضاء قابل پیوند فرزندشان اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در زنجان، بلافاصله بعد از اعلام رضایت خانواده، پیكر این نوجوان به مركز پیوند دكتر مسیح دانشوری تهران اعزام و با پیوند دو كلیه، كبد و پانكراس وی، شش بیمار در لیست انتظار از درد و مشقت بیماری و خطر مرگ نجات یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha