رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس، با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی و باغات به ویژه در کلانشهر تهران، گفت: لحاظ شدن برخی باغات در طرح تفصیلی تهران در پهنه مسکونی از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا زمینه سوءاستفاده فراهم نشود.

سلامت نیوز: رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس، با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی و باغات به ویژه در کلانشهر تهران، گفت: لحاظ شدن برخی باغات در طرح تفصیلی تهران در پهنه مسکونی از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا زمینه سوءاستفاده فراهم نشود.

محمدرضا تابش در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری لحاظ شدن برخی باغات و فضای سبز شهری در طرح تفصیلی تهران در پهنه مسکونی، گفت: حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی، باغات و درختان به ویژه برای کلانشهر تهران که با آلودگی هوا دست وپنجه نرم می‌کند جزو ضروریات است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای جلوگیری از تخریب باغات ضرورت دارد اگر مواردی در طرح تفصیلی تهران وجود دارد که در آن باغات در پهنه مسکونی دیده شدند باید تجدیدنظری صورت گیرد تا جلوی هرگونه سوءاستفاده‌ای در آینده گرفته شود.

وی یادآور شد: اگر مسکونی تلقی شدن فضای سبز در طرح تفصیلی تهران به معنای این است که اجازه داشته باشند باغات و محیط زیست را مورد تاخت و تاز قرار داده یعنی درختی قطع کنند و تغییر کاربری فضای سبز بدهند به هیچ وجه مورد تایید نیست.

 

مخالفت با هر نوع تخریب فضای سبز شهری

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: اما اگر با لحاظ شدن فضای سبز به عنوان منطقه مسکونی در طرح مذکور مسئولان ملزم به حفظ فضای سبز باشند و در صورت تخریب حتی بخشی از چنین فضایی معادل آن را ایجاد کنند ایرادی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

 

واگذاری پارک پردیسان به شهرداری صحیح نیست

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری پیشنهاد واگذاری پارک پردیسان به شهرداری، گفت: این پارک ریه تنفسی تهران بوده و در هر صورت علی‌رغم زحمت‌هایی که شهرداری می‌کشد ولی واگذاری آن به شهرداری صحیح نیست.

وی ادامه داد: شهرداری در هر صورت ارایه‌دهنده خدماتی بوده و خواهان بهره‌برداری از فضایی است که در اختیار دارد از این رو واگذاری پارک پردیسان به شهرداری منطقی نیست.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر دولت بتواند با اختصاص بودجه ای مناسب برای پارک پردیسان ایده‌ها و آرمان‌هایی که راجع به این پارک به صورت مکتوب و مدون شده وجود دارد را پیاده کند بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha