دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 133889

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه حفاظت و احیا تالاب ها و دریاچه های کشور،لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا ، لایحه خاک و منابع طبیعی و لایحه ارزیابی محیط زیستی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه حفاظت و احیا تالاب ها و دریاچه های کشور،لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا ، لایحه خاک و منابع طبیعی و لایحه ارزیابی محیط زیستی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حفاظت از محیط زیست، سید محمد مجابی در تشریح اقدامات امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب لایحه ارزیابی محیط زیستی در کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: طرح ارزیابی زیست محیطی به منظور پیشگیری و جلوگیری از بروز خسارات و آسیب‌های محیط‌زیستی تهیه شده است .

او پیگیری لایحه حفاظت و احیا تالاب ها و دریاچه های کشور به مجلس را یکی دیگر از اقدامات امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت: این طرح به منظور حفاظت، احیا و بهره برداری خردمندانه و پایدار و استقرار مدیریت زیست بومی در حوضه های آبریز تالابی کشور با اولویت تالابهای بحرانی و خسارت دیده در شرف ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به طرح هوای پاک ، بیان کرد: این طرح با هدف تدوین قانونی جدید به منظور جایگزینی قوانین سابق در زمینه آلودگی هوا ، تعیین استانداردها و مقابله با ریز گردها تهیه شده است.

او توضیح داد: این طرح با ارسال لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا درکمیسیون اصلی کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در حال بررسی است.

به گفته مجابی، طرح منابع طبیعی به صورت دو لایحه مجزا تحت عنوان خاک و منابع طبیعی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی تهیه و در شرف ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha