دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 133899

رییس اداره بهداشت کشاورزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمیته ملی بهداشت کشاورزی طی چند روز آینده در این وزارتخانه تشکیل می شود.

سلامت نیوز:  رییس اداره بهداشت کشاورزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمیته ملی بهداشت کشاورزی طی چند روز آینده در این وزارتخانه تشکیل می شود.

دکتر «رضا عزتیان»  در گفت وگو با  ایرنا افزود: قرار است در این کمیته، فعالیت های حوزه ارتقای سلامت کشاورزان و ارتقای بهداشت محصولات کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این کمیته با حضور کارشناسان بهداشت حرفه ای سراسر کشور و مسوولانی از سازمان حفظ نباتات، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت تشکیل خواهد شد.
رییس اداره بهداشت کشاورزی وزارت بهداشت در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر تهدیدات احتمالی واکس میوه گفت: بهتر است افراد اگر نمی دانند روی محصولات کشاورزی از چه ترکیبات شیمیایی یا طبیعی استفاده شده، آن را خریداری نکنند.
عزتیان با بیان اینکه خوشبختانه حق انتخاب انواع میوه در بازار زیاد است، خاطرنشان کرد: درصورت استفاده از ترکیبات شیمیایی یا طبیعی روی محصولات کشاورزی، این ترکیبات باید مجوز و پروانه تولید داشته باشند تا مشخص شود این ترکیبات از چه اجزایی تشکیل شده است.
وی یادآور شد: میوه ها در انبار، واکس میوه ندارند زیرا نمی توان حجم عظیمی از محصولات کشاورزی را واکس زد، مگر آنکه این کار به صورت پاشیدن انجام شود و واکس زدن معمولا برای مقادیر کم میوه و برای جلوه آنها استفاده می شود.
عزتیان، اختصاص کد رهگیری به محصولات کشاورزی از سوی سازمان حفظ نباتات و تقویت زیرساخت های سازمان غذا و دارو برای سنجش باقیمانده سموم روی محصولات کشاورزی را از جمله اقدامات برای حفظ بهداشت این محصولات نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha