آیا کسی یا نظارتی در وزارت بهداشت نبود که عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاران را گزارش کند و سرعت پیشرفت در کار را به ریاست محترم جمهوری و مجلس اعلام کند.آیا در مجلس کسی نبود که عدم اجرای هفت سال قانون رسمی کشور را که جامعه وسیعی از کارمندان یک وزارتخانه را شامل می شد پی گیری کند .آیا بعد از گذشت هفت سال هنوز ردیفی در بودجه برای اجرای این قانون پیدا نشد . اما برای اصلاح دستمزد پزشکان محترم در طرح تحول نظام سلامت چون چنین اراده ای بود انجام شد .

علت مغفول ماندن جایگاه پرستاری در بدنه کارشناسی طرح تحول سلامت

سلامت نیوز:آیا کسی یا نظارتی در وزارت بهداشت نبود که عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاران را گزارش کند و سرعت پیشرفت در کار را به ریاست محترم جمهوری و مجلس اعلام کند.آیا در مجلس کسی نبود که عدم اجرای هفت سال قانون رسمی کشور را که جامعه وسیعی از کارمندان یک وزارتخانه را شامل می شد پی گیری کند .

آیا بعد از گذشت هفت سال هنوز ردیفی در بودجه برای اجرای این قانون پیدا نشد اما برای اصلاح دستمزد پزشکان محترم در طرح تحول نظام سلامت چون چنین اراده ای بود انجام شد  .

به گزارش سلامت نیوز، مهدی امیرجانی مروی در یادداشتی برای سلامت نیوز،در رابطه با عملکرد سازمان نظام پرستاری نوشت:

اول : آنچه در رابطه با عملکرد سازمان نظام  پرستاری قابل ذکر است آن است که این سازمان علی رغم در دست داشتن اهرم های قانونی جز سال های اول تشکیل آن در طول سالیان گذشته عملکرد قابل ذکری در کارنامه خود ندارد که اگر می داشتند می فرمودند.


دوم : از این که بگذریم آنچه می ماند تلاش های بدنه پرستاری است که بشکل اتحادی روشنگر و پویا در قالب جامعه ی پرستاران ایران شکل گرفت و این جنبش بود که در ماه های اخیر توانست بر رخوت و سستی حاکم برسازمان فائق آمده و خود را بر سیستم پزشک سالار وزارت خانه بنمایاند.


والا اگر این در بر همان روال قبل می چرخید قانون تعرفه گذاری پرستاری هفت سال که کم است هفتاد سال دیگر نیز در بایگانی وزارت پزشکان خاک می خورد .
    سوم : وقتی در اجرای طرحی به بزرگی عنوان تحول نظام سلامت اصلا جایی و جایگاهی برای قانون هفت ساله ی پرستاری دیده نشده  یک پرستار جز عملکرد ضعیف برای سازمان خود چه برداشتی می تواند داشته باشد.


اگر نبود این اتحاد روشنگر و جامعه پرستاری هرگز از ابتدا تا انتهای این طرح تحولی جز در پرداخت های هفتگی و بروز تعرفه پزشکان صورت نمی گرفت ، واضح است دوستانی که در اجرای این طرح نقش کارشناس را داشته اند اصلا توجهی و اعتقادی به کار تیمی و پرستاران و جامعه پیراپزشکی نداشته اند ، دلیل آن بروشنی در اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت مشخص شد که آنچه در ذهن مجریان و محققان و کارشناسان این طرح مهم بود پزشک بوده و بر همین اساس هم بود که مرحله سوم طرح در زمانی کمتر از دوماه اجرایی شد چون از قبل کارشناسی شده بود و شرایط اجرا بقول خود دوستان از ماه ها قبل آماده گردیده بود و دفعی و شتابزده نبوده است .

اما سوال این است که در این وزارت فقط پزشکان خدمت می کنند؟
ما پرستاران همان طورکه مشخص است در فاز های اول و دوم این طرح کاملا همراه بودیم و علی رغم افزایش کار بی مزد چون هدف بهبود نظام سلامت کشور بود با عشق و علاقه و در تمام مراحل ان کاملا فعال بوده و همچنان هستیم .


اما مشکل از انجا بوجود امد که وزیر محترم یک شب در ابتدای برنامه ی بیست و سی و اعلام اجرای مرحله ی سوم طرح تحول نظام سلامت به مشکل زیرمیزی و اصلاح  پرداخت دستمزد پزشکان محترم اشاره کرد که بروز نیست و در این مرحله سوم طرح سعی خواهیم کردکه انها را بروز و اصلاح کنیم و بصورت هفتگی به حسابشان واریز کنیم.


 من از کارشناسان محترم طرح تحول نظام سلامت می پرسم آیا پرداخت های نجومی جامعه اقلیت پزشکان بیشتر ضرورت اصلاح داشت یا قانون تعرفه گزاری پرستاری که بیش از نود درصد بدنه ی وزارت را شامل می شود و تاریخ تصویب آن ده تیر ماه سال هشتاد و شش بوده و دستور صریح بر اجرای شش ماهی آن صادرشده بود.
ایا کسی یا نظارتی در وزارت نبود که عدم اجرای آن را گزارش کند و سرعت پیشرفت در کار را به ریاست محترم جمهوری و مجلس اعلام کند.
ایا در مجلس کسی نبود که عدم اجرای هفت سال قانون رسمی کشور را که جامعه وسیعی از کارمندان یک وزارت خانه را شامل می شد پی گیری کند .
ایا بعد از گذشت هفت سال هنوز ردیفی در بودجه برای اجرای این قانون پیدا نشد اما برای اصلاح دستمزد پزشکان محترم در طرح تحول نظام سلامت چون چنین اراده ای بود انجام شد .


می گویند ما پرستاران جیب برای بودجه ی نظام سلامت دوخته ایم؛ من اعلام می کنم : خیر. هرگز چنین نبوده و نیست که البته برای شما هم نخواهد بود .
    این حق مردم است که از محل صرفه جویی یارانه های خود ؛ بهداشت و سلامت خود را بهبود بخشند ،  اما آیا دوستان اخبار و گزارش ها و تبلیغات پرشور خود را در صدا و سیما فراموش کرده اند ؟ حال پرستاران را متهم می کنند که چشم بر بودجه ی نظام سلامت دوخته اند .
کجاست آن ناظر بی طرفی که جدای از بدنه ی وزارت سراسر پزشک به داوری بپردازد؟
    وزارتی که محقق ان پزشک است
    کارشناس ان پزشک است
    مجری طرح ان پزشک است
    خب معلوم است نتیجه هم به نفع پزشک می شود.


دوستان طعنه می زنند بفرمایید شما هم مدیریت کنید من واقعا برای این دیدگاه متاسفم.
اگر دوستان جز خود کسی را می دیدند و از افراد آگاه به علم مدیریت که البته ذی نفع در این طرح نبود استفاده می کردند تصدیق گفته های بیش از نود درصدی جامعه پرستاری و پیراپزشکان کشور چندان سخت نبود و در طی مراحل تحقیق و تدوین و اجرای این طرح به اهمیت جایگاه تیم درمان و پرستاران به عنوان بازوی اجرایی این طرح توجهی می کردند الان قانون تعرفه گذاری پرستاری نباید در بایگانی وزارت خاک می خورد و همزمان باشروع مرحله ی سوم این طرح و همگام با اصلاح پرداخت ها به دوستان پزشک من هم به عنوان یک پرستار مجری این طرح که عنوان تحول نظام سلامت را یدک می کشد باید به جایگاه خود و از اجرای قانون حامی خود ابراز خرسندی می کردم اما افسوس که باید صدای اعتراض خود را و شکاف عمیق ایجاد شده توسط کارشناسان بی تدبیر یا ذی نفع و یا مغرض در این طرح را فریاد بزنم .


چهارم : انچه که باعث اعتراض پرستاران نسبت به سازمان متبوع خود شده این است که چه کسی باید در مراحل تحقیق و تدوین و اجرای این طرح جایگاه پرستاری را در انجا مشخص می کرد در جلسه ای که با اعضای نظام پرستاری مشهد داشتیم دوستان می گفتند که بعد از اعتراضات اخیر وقتی جناب وزیر از علت مغفول ماندن این طرح در جلسات خصوصی سوال فرمودند و اینکه یا دوستان امادگی اجرای کامل قانون تعرفه گذاری را دارند پاسخ داده اند : خیر ؛
این چه پاسخی است.  این وظیفه ی من پرستار گرفتار چند شیفت کار و خسته بی خبر از همه جا بوده است که به باید به این وظیفه ی عمل می کردم یا وظیفه دوستانی چون میرزابیگی و نجاتیان و دیگر وزارت نشینان ؟ مگرشما در طول مراحل تحقیق و تدوین این طرح کجا بودید ؟ این عذر بدتر ازگناه نیست؟ آری ؛
وظیفه ی من و دوستانم  بیداری خواب رفتگان بود که به وظیفه عمل نمودیم.


 حال خوب است دوستان من قدری هم در باره علت رکود حاکم بر نظام پرستاری و دل مشغولی های خود در این سال های اخیر و نیز علت مغفول ماندن جایگاه پرستاری را در بدنه کارشناسی طرح تحول نظام سلامت را توضیح دهند .

نکته ی اخر :
توجه به پیشرفت فردی و حفظ جایگاه و قدرت خوب است و در حد عرف آن طبیعی است و کسی با آن مشکلی ندارد بشرطی که این قدرت مانع انجام وظیفه نگردد نگاهی به عملکرد دیگر نظام های صنفی و شیوه دفاع از حقوق و جایگاه اعضای خود می توانست راهنمای خوبی برای دوستان ما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عضو هیئت مدیره نظام پرستاری ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    172 1
    سلام با سپاس از جناب آقای امیرجانی به نظر من باید سازمان نظام پرستاری حساسیتهای موجود در جامعه پرستاری را بایداول باور کند بعد نسبت به حل معضلات پیش رو اقدام نماید. ظاهرا دوستان هیچ اعتقادی به اعتراض خاموش و فراگیر پرستاران ندارند و منتظرند تا با افزایش اندک کارانه های پرستاران ،اعلام رضایت آنها را جشن بگیرند. متاسفانه شورای عالی و هیئت رئیسه سازمان به جای استفاده از ظرفیت امید وارکننده ایجادشده در جامعه فهیم پرستاری ،فعالین صنفی را به عنوان افراد خطرناک به روسای دانشگاه های علوم پزشکی معرفی می کنند.
    • حامدی ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      73 1
      با سلام خداروشکر دیگر خواب نیستیم و آقای وزیر بهداشت واقعا موجب تحول شدند و با معاونان و آقای میرزابیگی با کارها و حرف ها و اقداماتی که کردند سبب اتحاد چشمگیر بین ما شدند.
  • Farshid ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    132 1
    درود بر شما که حرف دل تمام کادر درمان را زدید. وزارت نشینان محترم بدانند اگر خواسته های بحقمون بعد از ۷ ۸ سال اجرا نشه جامعه پرستاری مانند قبل نخواهد بود و ممکن است دودش به چشم کسانی برود که این قشر زحمتکش را با اصناف دیگر که هیچ سنخیتی با ما ندارند، برود. جامعه ۹۳ درصدی کادر درمان راننمیتوان نادیده گرفت.
  • حسن نیا ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    123 1
    طرحی رو که 7 سال از تصویبش میگذره و به بهانه کمبود بودجه تا حالا اجرا نشده بود.بعد از اینکه بودجه به وزارت بهداشت رسید،خیلی راحت فراموش شد.واقعا برای وزیر نخبه جای تاسف داره
  • نسرین قاری ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    120 0
    حرف آقای امیرجانی حرف دل همه ما پرستاران و پیراپزشکان است . به نظر میرسد که مسولین نظام پرستاری با آنکه در تدوین تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، پیشتاز بودند اما به خواب شب هم نمی دیدند که روزی اجرایی شود وگرنه راهکارهای اجرایی آن را هم تدوین میکردند
  • Safail ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    99 0
    با سلام و خسته نباشيد تعرفه گذاري خدمات پرستاري موضوع جديدي نيست كه واسه اجرا كردنش بودجه نداشته باشن مگر تا به حال واسه خدمات پرستاري مانند نوار قلب و سونداژ و سرم تراپي و ... هزينه اي حساب نميكردن؟ قبلا هم واسه ي اين خدمات از بيمار يا بيمه هزينه دريافت ميكردند، ولي كل هزينه به جيب پزشك و درصد كمي هم بيمارستان ميرفت. الان زورشون مياد از جيب پزشكان پول خدماتي را كه پرستاران ميدن كسر كنند و به خود پرستار بدن، وگرنه هزينه ي جديد يا مازادي با اجراي تعرفه گذاري متوجه وزارت بهداشت نيست.
  • نادر ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    107 0
    با سلام بنده به عنوان یک پرستار از اینکه قانونی که هفت سال پیش تصویب شده ولی اجرا نمی شود مراتب اعتراص خود را به وزارت بهداشت اعلام می کنم.
  • مهرنوش ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    105 0
    با سپاس از كساني كه در راه گرفتن حق و حقوق پرستاري گام برميدارند.من مانده ام نظام پرستاري چه مي كند چرا چشمهايش را به روي حقائق بسته است و نمي خواهد باور كند پرستار امروز بسيار اگاه است و اجازه نخوانده داد كسي حقش را پايمال كند چرا كسي نيست از حق اين قشر زحمت كش دفاع كند چرا كسي وزير نخبگان را باز خواست نميكند؟ بدانيد تا گرفتن حقمان از حركت باز نمي ايستيم.CSNS75
  • مینا ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    109 1
    باسلام من بعنوان یه پرستار در سال93هرچی از رسانه ها و مسیولین شنیدم و توی اخبار تو بوق و کرنا کردند همش حرف بود و هیچ عملی ندیدیم درواقع تو طرح تحول سلامت ما اصلا دیده نشدیم
  • mina ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    107 0
    با سلام من بعنوان یه پرستار تو طرح تحول سلامت هیچ مزیتی ندیدم هرچی از اول93گفتن چه رسانه ها و چه مسیولین فقط حرف بود هیچ عملی دیده نشد درواقع اصلا تو طرح سلامت پدستارا را ندیدن
  • hada ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    103 0
    قال الصادق‏علیه السلام : «ما من مظلمة اشدّ من مظلمة لا یجد صاحبها علیها عوناً الّا اللَّه عزّ و جلّ». هیچ ستمى سخت‏تر از این نیست كه مظلوم یاورى غیر از خدا نیابد
  • پرستارخصوصي ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    131 0
    درود بركساني كه حقايق رابازگو مي كنند پرستاران وپيراپزشكان خسته ودرد كشيده رادريابيد اقاي وزير
  • محمد برومند ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    107 1
    من پرسنار ۲۶ سال سابقه جانباز ۳۵درصد هستم ما تا تحقق خواسته هامون به روشنگری میپردازیم اقای میرزا بیگی.زمانیکه ما رو به گلوله ها ی دشمن بودیم خیلی از همکاران پشت میز نشین شما ... منتظر روزی باش وترسان از روزی باش که درمحضر مقام معظم پاسخگو باشی.
  • زهره ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    105 1
    از قدیم گفتن کسی رو که خوابیده میشه بیدار کرد ولی کسی رو که خودشو به خواب زده،نه!وزیر بهداشت خودشو به خواب زده.
  • حامد ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    114 1
    با تشکر فراوان از جناب امیرجانی و تشکر از سایت عدالتخواه سلامت نیوز تمام این حرفها درد دل واقعی ما پرستاران است. وقتی که در سازمانی تصمیم گیرنده و اجرا کننده و ناظر و بازرس و دادستان همه یکی باشند بهتر از این نمی شود. نظام پرستاری هم که تکلیفش را نمی داند و فقط محافظه کاری میکند و حتی به نفع پزشکان کار می کند. امروز موج بیداری پرستاری از نظام پرستاری هم گذشته است و اگر فکری بحال خواسته های ما نشود دودش به چشم وزارت نشینان خواهد رفت.
  • masoom ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    114 0
    با سلام ..سپاس فراوان بر اقای امیر جانی ..تمام حرفای ما رو زدن...امیدوارم که وزیر محترم پیگیر بشن
  • مهدیه ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    100 1
    با تشکر ازاقای امیرجانی که اینقدر خوب پرستاران.رو درک کردین وحرف دلشون رو زدین. ازتون خواهشمندم دیداری با مقام معظم رهبری.برای حل این مشکل و اجرای تعرفه داشته باشید. امیدوارم به یاری خداوندمتعال و وجود دلسوزان عزیزی چون شما واقای شریفی مقدم وکمیته پیگیری به زودی ریشه این ظلم درجامعه برچیده شود.
  • مهدیه ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    129 0
    با تشکر ازاقای امیرجانی که اینقدر خوب پرستاران.رو درک کردین وحرف دلشون رو زدین. ازتون خواهشمندم دیداری با مقام معظم رهبری.برای حل این مشکل و اجرای تعرفه داشته باشید. امیدوارم به یاری خداوندمتعال و وجود دلسوزان عزیزی چون شما واقای شریفی مقدم وکمیته پیگیری به زودی ریشه این ظلم درجامعه برچیده شود.
  • مریم حسین زاده ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    119 0
    در حق پرستار ظلم می کنید آقایان ظلم ظلم ظلم ظلم
  • جواد ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    108 2
    این نظر تمام پرستاران ایران است اما افسوس که گوش شنوا و چشم بینایی وجود ندارد که صدای عدالتخواهی پرستاران را بشنود و تعداد انبوه ایشان را ببیند.
  • amir ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    110 1
    تشکر فراوان از استاد امیر جانی که به فکر پرستاران بودند
  • گلي ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    121 0
    قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هرکس فریاد مظلومیّت مسلمانی را بشنود و به داد او نرسد مسلمان نیست. ماههاست كه فرياد دادخواهي پرستاران بلند است ولي هـيچيك از مسولين به داد نرسيده اند! اين است حكايت مسلمانان در جامعه إسلامي!!!
    • Ali ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      55 0
      این پول های حروم که دست این پزشکا از پول نفت مملکت و بدون هیچ قانون و منطقی داره دست به دست میشه اهه واینهمه فقیر قطعا روزی دامنشونو میگیره واقعا چطور نمیترسن
  • مریم حیدری ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    128 0
    امیدوارم بحق محمدص وقائم آل محمد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرابشه تا احقاق حق این قشر زحمتکش ،انجام شود ،باتشکر از همه دست اندرکاران مجریان محترم
  • فاطمه یحیی نیا نوری ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    109 2
    ما 4 سال در دانشگاه درس پرستاری خواندیم ولی هر کاری که در بخش انجام میدهیم از قبیل گرفتن نوار قلب، زدن آنژیوکت، کشیدن درن و....باید بنام پزشک ثبت شود می گویند بیمه قبول نمیکند وبه بیمارستان کثورات میخورد لطفا هر چه زودتر تکلیف ما پرستاران رو روشن کنید
    • املشی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      34 0
      کسورات درست است نه کثورات
  • زینب فدایی ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    114 1
    سردمداران وزارت پزشکان تا کی می خواهند از دسترنج دیگران برای خود کاخ سازند این ظلم تا کی؟؟
  • افشار ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    57 0
    عزیزان حق دادنی نیست گرفتنی ست . پرستاران به فکر خودمان باشیم
  • یک پرستار ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    56 0
    واقعا دیگه حرفی نیست فقط باید عمل کنیم ما پرستارا و اگر ادامه داشته باشه این وضعیت عمل میکنیم فقط میخواستم تشکر کنم از سلامت نیوز
  • M ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    53 0
    Salam lotfan be dade ma parastara bresi,ma faghat khahan hagh hastim
  • پرستار ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    55 0
    با تشکر از تمامی کسانی که صدای مظلومانه پرستاری را به گوش عموم میرسانند،،،جالب است که با این همه فریادها وزارت نشینان گوشی برای شنیدن ندارند،،قانون را شما مجریان اجرا نکرده اید،از خواب بیدار شویدp
  • صبا ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    59 2
    ای آقا چه توقعاتی از این وزیر یا کلا وزارت بهداشت دارین؟!!! شرایط احراز رئیس بیمارستان رو در سنجه مدیریت اعتبار بخشی بخونید، وقتی خود وزیر و وزارتخونش طرحی رو تصویب میکنه و توی برنامه 5 ساله میاره ولی نه بهش اعتقاد داره نه زیرساخت اون رو آماده نمیکنه اجرا نمیکنه رییس بیمارستان باید تحصیلات مدیریتی داشته باشه ولی دوست دارم یه مورد برام مثال بزنید تا ببینید رییس یه بیمارستان این شرایط احراز رو داشته باشه حتما برای وزیر انتخاب کردن هم شرایط احراز وجود داره ولی متاسفانه طبق اون عمل نمیشه رهبر در هر سیستمی یکی از ارکانه رهبری که باید دید و نگرش مدیریتی و سیستمی داشته باشه ولی وقتی اعتقادی به این نوع کار کردن وجود نداشته باشه همه چیز سوری و دلخواه و سلیقه ای میشه یه وزیر میاد گیر میده به پزشک خانواده یکی میاد گیر میده به اعتبار بخشی یکی میاد گیر میده به طرح تحول سلامت و جالب اینه که همه طرحها نصفه و ناقص رها میشن و باز یه طرح جدید چون هدف خدمت کردن و کار مثبتی برای این مردم انجام دادن نیست فقط توجیهی برای دوران وزارت داشتنه و مشکل همینه که شما هم بهش اشاره کردید عدم وجود نظارت عدم وجود ناظر غیر پزشک عدم وجود ناظری که خود ذینفع آن سیستم نباشد و خدا به ما کمک کند که این راه که مدیریت این دولت در پیش گرفته است به. ...
  • مژگان ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    64 0
    درود بر جناب امیرجانی ! واقعیت این است که پرستاران تمام وقت و تلاش و توان خود را در کارشان متمرکز کرده اند به این امید که مسئولین محترم و مهمتر از همه سازمان نظام پرستاری از حق ایشان دفاع میکند ,اما افسوس !!!!! امروز پرستاران خسته و فرسوده از کار طاقت فرسایی که اجرای طرح تحول ان را چندین برابر کرده و خشمگین از وعده های توخالی و توهین های مسئولین محترم ,به اتشی زیر خاکستر میمانند ! ما هنوز هم در سنگر مراقبت از بیماران در تلاشیم و این بار چشم به راه پیگیری از طرف نمایندگان واقعی خود هستیم . و مسئولین بدانند ,پرستاران امروز بیدارند و حق خود را میطلبند و تا اجرای کامل عدالت کوتاه نخواهند امد !
  • پرستار ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    64 1
    ای کاش وزیر محترم این مطلب رو می خوند
  • محمدیزد ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    63 0
    ممنون از سایت سلامت نیوز که فرصتی به ما مظلومان این سیستم دادند و درد دل پرستاران ایران که روز به روز نیر بر آن افزوده شده را اطلاع رسانی میکنند شاید پزشکی با خواندن این مطالب به این نتیجه برسد که پرستاران خصومتی با پزشکان دارند ولی در واقع اینگونه نیست و از قضا پزشکان بسیار محترمی نیز هستند که ما از همکاری با آنها افتخار میکنیم و از قضا وقتی با آنان صحبت مییکنیم به ظلم و بیعدالتی موجود در این سیستم معترفند روس صحبت ما شخص وزیر بهداشت و دیگر پزشکان تصمیم ساز در وزارت بهداشت و شخص آقای میرزابیگی و هم کیشان وی که با سکوت خود زمینه این ظلم را فراهم ساختند می باشد باور کنید من همچنان شاهد گرفتن زیر میزی هستم البته با طرق ابداعی جدید و از طرفی این بیعدالتی نتیجه اش جز بی انگیزگی و دلسردی پرستاران و در نهایت تضئیع حقوق بیمار نخواهد بود
  • رضا مسرور ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    73 0
    جالب است مجلس قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری رو هفت سال پیش تصویب میکند،انوقت وزارت بهداشت قانون طرح مبتنی بر عملکرد را برای اغفال پرستاران و مجلس رونمایی میکند،معلوم نیست قانون گزار مجلس است یا وزارت بهداشت؟ این طرحی که ان را در بوغ و کرنا کرده اند نوعی عوامفریبی است و مشکلات پرستاران را بیشتر و جایگاه انان را تنزل میدهد و فقط شگردی است برای پرکردن جیب پزشکان و مشروعیت بخشیدن درامد کزاییشان.
  • اسماء ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    66 0
    متاسفانه آقای وزیر با اقدامات اخیر خودشون ثابت کرده اند که از آن دسته پزشکان پرستار ستیز بوده اند ،،و با اجرای چند مرحله از این طرح به اصطلاح تحول سلامت و در اصل سرکوبگر سلامت پزشکان رابیش از پیش متوقع و زیاده خواه کرده اند، بنابر این دیگر بودجه ای برای اجرای تعرفه گذاری نمی ماند.(چشم امید بر این وزیر داشتن اشتباه محض است،وزرای قبل اگر اضافه نکردند،موج پرستار ستیزی و مقایسه این شغل با مشاغل پشت میزی هم را نیانداختند) آقایان پرستار وزارت نشین هم که انگار نه انگار روزی از جنس من بوده اند،شاید هم نبوده اند.....تا کنون هر قانون پرستاری که از جانب آنها آمده،بدون نظر کارشناسی بوده و همه بخشها را شبیه به هم دیده اند، بعنوان مثال آیا پرستاری در بخشی آرام مشابه پرستاری در بخشی شبیهICUقلب باز است؟؟؟؟؟ یا آقایان نمیدانند ، یا برای حفظ سمت کاری کرده اند که این بی عدالتی بسط پیدا کند.مشکل امروز ما تمایل به وزارت نشینی و اظهار خوش خدمتی آقایان است. چرا طرح مبتنی بر عملکرد فقط برای پرستار باید اعمال شود، آیا پزشکان نخبه همه از هر گونه عیب و خطا بری اند ،هر کس که در بیمارستان است و درگیر شیفت ،مطمئنا" اهمال،خودخواهی و خطا های بسیار پزشک که توسط همین پرستاری که نخبه نبوده، و بصورت کاملا" پنهانی و به نفع بیمار اصلاح شده را به چشم دیده است و میدانند که در صورت بروز مشکل برای بیمار نباید مزاحم خوابشان شد. پس چرا فقط من شامل این طرح سراپا نقص و کارشناسی نشده میشوم؟؟؟؟؟
  • الهام ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    63 0
    اي همه كساني كه دلتون برا اين نظام و مملكت ميسوزه اي كساني كه قلبتون واسه اين مردم ميتپه واي كساني كه هميشه دنبال اين هستيد كه دردي رو از دل كشورمون درمان كنيد لطفا همه با هم قيام بر عليه بي عدالتي
  • صالح ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    65 1
    کارشناس پرستارى و سوپروايزر هستم با 20 سال سابقه کار و مدتها در کشور عمان, بيمارستان سلطنتى با سمت سوپر وايزر پرستارى کار کردم.به غير از کارهايى که در اينجا پرستارها انجام ميدن و در اونجا پزشکان انجام ميدادن, اختلاف دريافتى حدود 1به3 بود و همه از دولت حقوق ميگرفتن!!!
  • مهشید ثابت قدم ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    69 1
    مشکل کشور ما اینه که هیچ شغلی جایگاه خودش رو نداره تمام سیستم بهداشت و درمان خلاصه شده در کلمه پزشک اصلا گویی در این سیستم هیچ فرد شاغل دیگری وجود نداره اینقدر این مسئله رو جا انداختند حتی در جامعه به خانواده یا دوستان خودمیگوییم در فلان بیمارستان کار میکنیم میگویند پس خانم دکتری. ما باید جایگاه شغلی خودمان را اثبات کنیم
  • پرستار ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    71 0
    درود بر اقای امیرجانی که حرف دل تمام پرستاران رازد.انشالله که وزارت نشینان از خواب بیدار شوند که نیاز به صدایی بلندتر از ۲۳اذرنباشد.
  • دلسوخته ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    77 1
    ماجامعه پرستاری وپیراپزشکی به شدت از چپاول حقمان شاکی هستیم وازاین برداری نوین خسته.ماازشماخواهش داریم که حقوق مارابه مابازگردانیدچراکه ماموردظلم هستیم وتمام مسولین دربرابرآن مسولند.چنین ظلم واضحی در نظام سلامت کشور مایه ننگ یک کشور اسلامیست ماراهی غربت نکنید چرابسیاری از دوستان ما از بی عدالتی خسته شدندوفرارکردند
  • منصوره ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    68 0
    سلام واقعا متاسفم که بیت المال کشورداره جیب پر عده قلیلی رو پرتر میکنه و بیشتر متاسفم که پول زحمت من تو جیب کسی میره که فقط 10 دقیقه در روز واسه مریض وقت میذاره اگه به خاطر مریض خودشون هم به نخبگان محترم تلفن بزنیم باید کلی ناز و ادا بشنویم. اقای میرزا بیگی شما مدیونی من از حقم نمیگذرم تمام این سالها کجا بودی که از من و همکارانم دفاع کنی حق عضویت سالانه نظام پرستاری واسه چی بود؟!...
  • پرستاار ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    67 0
    پزشکان هر قانونی که نفع خودشان باشه را اجرا میکنند و قوانین دیگر را به واسطه این که مدیریت همه بخش ها در اختیار خودشان هست وتو میکنند و گرنه مگر میشود قانون مجلس که لازم اجرا است را اجرا نکرد پرستاران را دریابید که به شدت مظلوم واقع شده اند
  • ناصری ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    65 1
    در سیستمی که برنامه ریزی،اجرا،نظارت و ارزشیابی در انحصار گروه پزشکان میباشد ،طبیعی است که گروه حد اکثری پرستاران و پیراپزشکان که همیشه فقط مجری بوده اند، مورد غفلت واقع شوند .تنها راه خروج از این وضعیت ورود نمایندگان محترم مجلس و تصویب قوانینی است که وزارت بهداشت را از این تک محوری در مدیریت خارج نموده و به این فساد در سیستم سلامت جامعه پایان دهند ،چون در غیر این صورت با بصیرت و آگاهی که در بدنه پرستاری و پیراپزشکان بوجود آمده و قطعا روز به روز بیشتر خواهد شد ،جلوی این تک محوری را خواهند گرفت که البته هزینه بسیار بیشتری ببار خواهد آورد.پس رییس جمهور محترم،مجلس محترم صدای این قشر مظلوم را بشنوید و به فکر چاره باشید و بیش از این نگذارید جان انسانها مایه تجارت گروهی اندک قرار گیرد.چون شما در پیشگاه خدا و مردم و آینده گان مسئولید.
  • منیره ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    68 0
    جدا از قضیه حق و حقوق که پیگیریش ضروریه فرهنگ حاکم بر جامعه، عوام وتحصیلکرده.سریال و فیلم هست که همه جا به صورت طفیلی دنبال پزشک راه میفتیم و هیچ حرفی برای گفتن نداریم! چرا باید اینطور باشه؟! ! اینایی که اصلا مارو ادم حساب نمیکنن که بخوان حق و حقوقمونو بدن! خودشون نمیتونن ده دقیقه سر ویزیت همراه و مریض رو تحمل کنن حالا مردمی که تا کمر واسه اینا خم میشن!
  • کوثر ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    71 4
    تازه 2 سال از شروع کارم میگذره ؛ دیگه نمی خوام تو این رشته کار کنم که داره زندگی کردن رو از یادم میبره ؛بدون هیچ امیدی و خسته از همیشه خسته بودن
    • فریده ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      43 1
      سلام عزیزم. اینجوری نگو.حقمون رو میگیریم.اگه حل نشد روز پرستار بهشون نشون میدیم عدالت چیه.با علاقه کار قشنگتو ادامه بده:)منم هنوز طرحمو میگذرونم اما خوشبینم درست میشه:)
  • پرستار ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    80 0
    سلام بد نیست مسئو لین به عواقب بی توجهی به خواسته به حق پرستاران توجه کنند ایا هیچ تجسم کرده اند اگر اعتصابی در راستای خواسته های صنفی پرستاران صورت گیرد حتی برای یکساعت چه مصیبتی گریبانگیر مردم و بیماران میگردد جناب وزیر پزشکان لحظه ای تفکر در این راستا بسیار برای شما کمک کننده است فکر کردن به ان درناک است
  • فاطمه ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    84 0
    کجایندآنهاکه درزمان انتخابات ...ادعای اجرای عدالت وخدمت خالصانه دارند وخودرا دلسوز جامعه معرفی می کنند آنهاکه مدعی اند عدالت علی راسرلوحه خود قرار داده اندآنهاکه افتخارشان مسلمان بودنشان است کجایند .دربیخ گوششان در جامعه اسلامی ظلمی واضح سالهاست بر پیکره جامعه پرستاری وپیراپزشکی روا میشود واکنون این قشر برای احقاق حقوق خود به این آقایان شکایت برده وانتظار رسیدگی دارد پس چرا سکوت کرده اند دریغا که سخن گفتن آسان ودروغ گفتن بی پرواشده است
  • سارا ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    81 1
    در کشور من اکثر پزشکان سیری ناپذیرند و فقط به پول می اندیشند توی بیمارستان ما اگه به هر دلیلی بستری بشی آنژیوگرافی,اسکن قلب,پیس گذاری icd,crt گذاری رو شاخشه الانم که نظام سلامت اومده و همه ی مردم چون مجبور به پرداخت پول نیستند واسه انجام مخالفت نمیکنن,دیگه نمیدونن که از بیت المال میره تو جیب پزشکا اونم چند برابر سابق
  • آرام ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    76 0
    جناب وزیر بهداشت آیا می دانید این طرح تحول سلامت بدون دیده شدن پرستاری در آن که بخش عمده ایی از بدنه سلامت جامعه را تشکیل می دهند حتما و حتما به زودی زود و زودتر از بحث بودجه ابتر می ماند.
  • shams ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    84 1
    سلام چرا دائم به قشر زحمتکش جامعه پرستاری توهین میشه از طرف وزارت نشینان. آیا پرستاران جدا از تیم درمان هستند؟ آیا وجود آنها برای بهبود کیفیت سلامت در جامعه ضروری نیست؟ آیا مطالبات آنها ناحق است؟ چرا قدردان زحمات آنها نیستید و دائم نمک به زخم این قشر زحمتکش میزنید.همیشه پرستار کسی است که تاوان کمبودها و کم کاریهای پزشکان و نابسامانی های درمانی را متحمل شده چه با توهین چه با کتک خوردن خود از همراهیان.چرا باید اینگونه باشد. بسته ی پرسنلی طرح سلامت این بود که پزشکان به حق خود برسند و سایر کادر درمانی صدقه دریافت کنند آنهم به شرطها و شروعها. ما چیزی بیش از حقمان نمیخواهیم حق پزشکان هم ماله خودشان لطفا عدالت را رعایت کنید. چرا در تلویزیون اعلام میشود حداقل دریافتی پرستار یک میلیونو هشتصد است در حالی حکم پرستار بدون کسورات یک میلیونو ششصد است چرا دروغ ها را رسانه ایی میکنید چرا حقوق میلیونی پزشکان را رسانه ایی نمیکنید؟ ما فقط خواهان به حق خود هستیم نه بیشتر.
  • zahed ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    81 0
    با تشکر از اطلاع رسانی سلامت نیوز همکارای محترم ب امید خدا همه باهم همدل در جهت وصول تمامی مطالباتمان در کنار هم خواهیم موند و اجازه نخواهیم داد که بیشتر از این به جامعه 93% سلامت ظلم بشه .
  • بابک نجفی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    75 0
    سلام؛ ممنون از مطالب به حقی که گفته شد. حقیقت اینه که ما پرستارا در شهرستانهایی مثل اهر در آذر بایجان شرقی به علت کمببود نیرو و زیاد بودن بیماران در اورژانس پروسیجرهایی مثل بخیه زدن زخم باز، لوله تراشه گذاری در icuو حتی cvp lineگذاری رو انجام میدیم و پزشک اکثرا نویسنه اوردر هست و گاهی هم ناظر ولی در عمل تمامی این کارها درآمدش به جیب همان پزشک محترم میره.گذشته از شیفت های پرکارو شلوغ باید کارهایی که در شرح وظایف ما نیست رو انجام بدیم.به ای مسائل برخورد نامناسب و همراه با توهين پزشکان و گاه بیماران و همراهان بیماران که از وضعیت ناراضی هستند رو اضافه کنید.
  • امیریان ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    74 1
    تشکرمیکنیم ازآقای امیرجانی که بیشترازمسئولین نظام پرستاری به فکر حقوق پایمال شده پرستاری هستند برای ایشان آرزوی موفقیت داریم
  • صادق ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    44 0
    سلام،با تشکر از مطالب و مقالات ارزنده سلامت نیوز بویژه مطلب فوق. در یک کلام این طرح جهت جلب رضایت پزشکان متخصص تدوین شده و عوام فریبانه رنگ و لعاب اجرای تحول در نظام سلامت کشور به ان داده اند.و مزورانه ان را همزمان با ابلاغ سیاستهای کلی نظام سلامت توسط رهبر عزیز و معظم انقلاب اجرایی کردند، ان شاالله وجود با برکت ایشان و بصیرت ایشان این فتنه را که این بار به جان بهداشت و درمان کشور افتاده هم نابود خواهد کرد و فتنه گران رسوا خواهند شد
  • خاتون ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    45 0
    سلام با تشکر از آقای امیر جانی واقعیت اینه که تعرفه گذاریرخدمات پرستاری نیاز به بودجه نداره اگر کارهایی رو که ما انجام میدیم به حساب خودمون واریز بشه مگه این بودجه میخواد منتها آقایون پزشک میترسن کم بخورن بخاطر همین مانع انجامش میشن.
  • پریا ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    47 0
    اینبار گروه بزرگ و زحمتکش و مورد ظلم قرار گرفته پرستاری خاموش نخواهد نشست و حق وحقوق خود را از ظالمان خواهد گرفت.
  • هادی ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    47 0
    تا طمانی که ناظر سیاست گذار و مجری در سیستم استبدادی درمان تنها یک گروه باشند این ویرانه گلستان نخواهد شد تو بخوان حدیث این محفل را وقتی وزیری در بالاترین مقام اجرائی این سیستم می گوید گردش مالی زیر میزی در سال بین 7 تا 10 هزار میلیارد تومان بوده و ما از قبال طرح تحول سلامت تنها 1هزارمیلیارد تومان انرا به پزشکان بازگرداندیم اری در این سیستم برای اینه گروهی جیب بری نکنند به انها پول می دهند یعنی قانون را با پول می خرند ای کاش با همت رسانه های حق طلب و بدور از هیاهوی سیاسی انقلابی در وزارت بهداشت که نه در وزارت پزشکان رخ دهد و حداقل یکبار سیستمهای نظارتی سوال نمایند چقدر از منابع طرح تحول نظام سلامت خرج مردم شده و چقدر به جیب پزشکان سرازیر شده است امید,ارم اسیر جو سازیها و امار نخبگان این وزارت خانه نشوید
  • ابهری ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    40 0
    شرمنده مردم هستیم بخاطر اینکه کارمند این وزارتخانه مردم فریب هستیم
  • هادی ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    37 0
    خوششا به غیرتت
  • عطار ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    53 1
    ااول یک تشکر بزرگ از مدیر مسوول و سردبیر محترم سلامت نیوز به خاطر رعایت امانت و بی طرفی در انتشار مطالب سلامت و در تایید بزرگ مرد جنبش پرستاری مشهد اقای امیرجانی باید بپرسم علت این همه شرط و شروط و چرایی را در اجرای پرداخت های پرستاری از طرف وزارت پزشکان,در حالیکه تمام گامهای تحول سلامت بدون مکث و تامل و تامین بی قید وشرط بودجه های کلان کشوری اجرایی شد.
  • مریم ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    49 0
    ما فقط حق خودمون میخواهیم ولی انگار کسی نمیفهمه
  • مريم ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    48 0
    ما متحدو همصداوهم قدم باهم تا احقاق حقمون جلو ميريم
  • فرزانه ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    43 0
    متاسفانه الگو برداری از قسمتی از برنامه های کشورهای پیشرفته نقایص بیشماری را به همراه داشته. در برنامه ریزیها نیاز به نظر همه ی گروههای پزشکی است و نه فقط پزشکان و رسیدگی به وضع پرستاران و پیراپزشکان و افزایش رضایتمندی آنان و کاهش شکاف طبقاتی در حد معقول تنها راهکار جلب رضایت عمومی از نظام سلامت است
  • مهسا ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    53 0
    با تشکر از اقای امیرجانی مسلما حق به حق دار میرسد این وعده اللهی است . اما در این راه سعی وتلاش خودمان روبکنیم وگرنه این جماعت تنگ نظر حاضر نیستند حق را بپذیرند
  • ا.ط ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    51 0
    جالب است که وزارت بهداشت برای پرداخت کارانه های بالای پزشکان بودجه دارد ولی برای اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاران بودجه ندارد. پرستاران فقط خواهان عدالت در پرداخت ها هستند.
  • araz ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    47 0
    این طرح فقط استثمار بیشتر پرستاران میباشد و افزایش درآمد پزشکان
  • سوسن ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    42 0
    سلام, تمام مطالب شما کاملا درست,وشکی در اون نیست, ولی بهتر همه باهم متحد باشیم برای یه موضوع,ومسایل داخل جامعه پرستاری رو بعدا حل کنیم.
    • خاموش ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      12 0
      گاهی فکر می کنم وسط دوتا ستگ گیر کرده ام از یک طرف مسئولان عزیز واز طرف دیگر توسط مردم شریف به من فشار وارد می شود چاره ای جز له شدن ندارم اگر داد بزنم خواهند گفت که دیوانه شده است!!
  • افسانه.پرستار ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    11 0
    یادمه سالهای اول کارم یک بار تو اخبار شنیدم که در فیلیپین پرستاران در اعتراض به حقوق کم شون فقط با یک روز اعتصاب دولت رو وادار کردن که به تمام درخواست هاشون پاسخ مثبت بده..... دوران بقا چو باد صحرا بگذشت/تلخی و خوشی و زشت و زیبا بگذشت پنداشت ستمگر که ستم بر ما کرد/بر گردن او بماند و بر ما بگذشت.....
  • جواد توکلی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    56 3
    جانا سخن از زبان من می گویی.. از این می ترسم که باز هم وزیر محترم بهداشت نا رت اندک ببیند اما این صدای عدالتخواهی ما پرستاران است که گوش فلک را کر کرده است. به باد بباوریم سخن رسول مهربانی ها را که بک ساعت عدالت برتر ار هفتاد سال عبادت است.
  • خالقی ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    65 2
    آفرین به نویسنده آفرین بر پرستاران ک بلافاصله حمایت می کنند جا دارد به همکار تبعیدی آقای شریفی مقدم هم بیاندیشیم . ما به این انسجام نیاز داریم. امیدوارم وزارت بهد اشت نگران ... پرستاران باشد و ما پرستاران جرات اعتراضی را از دست نداده باشیم.
  • مهدی ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    29 0
    سپاس آقای اميرجاني
  • لیلا.رشت ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    34 0
    با تشکر از جناب امیرجانی، ایشان با عشق پرستاری را زندگی میکنندچون حرف دل همه پرستاران را نوشتند.و کجا هستند پشت میز نشینان نظام گویی اصلا پرستار نبودن.آنها اگر یادشان نرفته باشدکه نوع دوستی عشق به خدمت مردم باعث میشود پرستار از خودگذشتگی کند و چنین سختی کار را متقبل شود صبوری کند.کما اینکه همیشه مظلوم واقع بوده وبخاطر پول کسی طمع به پرستاری نداشته.پس این چه طرح نا عادلانه ای را از خدا بی خبران افراد ی که بویی از پرستاری نبردن.،مبتنی بر عملکرد پرستاران گذاشته اند تا حالا کجا بودید،حالا که حق واقعی خودمان رامی طلبیم. و سالهاست پرستار بر بالین خدمت میکند با درد بیمار شریک است،خدمات بالین را انجام میدهد پولش به حساب پزشک میرود.حال که تقاضای عدالت کردیم طرح مبتنی بر عملکرد را به رخ ما میکشید.بی عدالتی را کشور اسلامی فریاد میزنید
  • Reza ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    39 0
    درود بر سایت شرافتمند سلامت نیوز و همکار فرهیخته و زحمتکش جناب آقای امیرجانی سرتاسر این مقاله مسائلی است که ما در سیستم درمان و خصوصا در بالین بیماران با آن مواجه هستیم جامعه ۹۳ درصدی پرستاری و پیراپزشکی خواهان برقراری عدالت درپرداخت ها بوده و از حقوق حقه خود کوتاه نخواهد آمد و دوستان بدانند صبر پرسنل زحمتکش این وزارتخانه پس از ۸ سال بر زمین ماندن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به سر آمده است واینبار شکایتمان را به خدمت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای خواهیم برد امیدواریم آتشی که توسط پزشکان به پا شده زودتر خاموش گردد تا قبل از اینکه دودش به چشم دوستان برود.
  • زهرا قدرتی ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    34 0
    حرف دل همه پرستاراست, همه با هم ویک صدا هستیم تا رسیدن حق به حقدار
  • yalda ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    34 0
    سلام و درود بر همه پرستاران ،انشالله با یکدلی و اتحاد و توکل بر خداوند و شجاعت و پایداری در برابر ظالم پیروز خواهیم شد
  • javad ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    35 0
    پرستاران ایران بدنه وارابه کش زورگویان وزارتخانه وپزشکان میباشند وازدست رنج پرستاران اهرام ثلاثه درمان میماند ونام وپولش برای آنها.
  • محمد ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    36 1
    هر وعده که دادند به ما باد هوا بود هر نکته که گفتند غلط بود و ریا بود چوپانی این گله به گرگان بسپردند این شیوه و این قاعده ها رسم کجا بود ؟ رندان به چپاول سر این سفره نشستند اینها همه از غفلت و بیحالی ما بود خوردند و شکستند و دریدند و تکاندند هر چیز در این خانه بی برگ و نوا بود گفتند چنینیم وچنانیم دریغا اینها همه لالایی خواباندن ما بود ایکاش در دیزی ما باز نمی ماند یا کاش که در گربه کمی شرم و حیا بود!!!
  • mahbube ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    31 0
    آیا کسی از مسولین متوجه چند برابر شدن کار پرستاران بعد از اجرای طرح شده؟
  • صوفیا رشیدی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    30 1
    درود بر آقایان شریفی مقدم و عمیدی بزرگمردان روشنفکر و فعال و نمایندگان واقعی پرستاری سپاس آقای امیرجانی جامعه پرستاری خواستار اجرای عدالت در نظام سلامت است و این هدف را تا حصول نتیجه پیگیر خواهد بود .
  • انور ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    17 0
    تا زمانیکه در این وزارتخانه قانونگذار و مجری قانون و نظارت کنند پزشک زینفع باشد وظعیت از اینکه هست بدتر خواهد شد و ظلم و تبعیض وبی عدالتی بیشتر خواهد شد . پرستاران باید اتحاد وانسجام داشته باشند تا حقوق خودمان را از این فرعونهای زمانه بگیریم . اتحاد اتحاد اتحاد درمسیری که آقای شریفی مقدم در پیش گرفته اند
  • مرتضی ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    22 0
    گل گفتی .واقعا آقایان وزرارت برنامشون به استضعاف کشیدن پرستاری است.همانطور که هیچ امتیازی برای تحصیلات تکمیلی ما قایل نمیشوند وانگیزه تحصیل را ازماگرفتن
  • م.د ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    19 2
    با سپاس از نويسنده محترم همكاران محترم خواهشمند است با جديت ووحدت بيشتري حقوق پايمال شده مان را دنبال كنيم تا ناديده انگاري پرستاران ركن مهم بدنه سلامت براي زور مداران سيري ناپذير امكان پذير نباشد
  • a.kh ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    9 1
    باتشكر .وسپاس فراوان از اقاي امير جاني
  • آ.آ ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    14 1
    واقعا دوستان محترم حقیقت این است که وزیر بهداشت با پرستاران لج افتاده است اما ما پرستاران نباید دست از احیا کردن حقوق پایمال شده ی خود بکشیم ما با پزشکان محترم مشکلی نداریم و فقط خاهان گرفتن حق خود براساس استانداردهای جهانی و قانون کشور خود هستیم اقای امیر جانی با تشکر فراوان از زحمات شما دوست عزیز و ارجمند
  • سميرا مجدي ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    9 7
    من يكي به آقاي اميرجاني راي مي دهم.به نظرم ايشان و دوستان ديگر نقش دون كيشوت را در پرستاري دارند.چرا نزديك انتخابات نظام پرستاري شده همه وعده ميدن.خسته شدم از بس سياسي كاري هاي امثال آقاي اميرجاني را ديدم.آقاي امير جاني اين هفت سالي كه ميگيد تا حالا كجا بودين.خود آقاي شريفي مقدم هم كه تو اين مدت معاون نظام بون.چرا تا الان حرفي نميزدن.همين كه نزديك انتخابات خانه پرستار و نظام پرستاري شده همه ريختن وسط براي خودشون سهم .نميخوام خداي نكرده حرف از تفرقه بزنم ولي مواظب سياه بازي بعضي از همكاران باشيم كه دوباره سياهمون نكنن.من هميشه مصاحبه هاي آقاي شريفي مقدمو از سايت خانه پرستار ميخوندم.آمارهاي جالبي بدست آووردم.از سلامت نيوزم ممنونم بابت خبرهايي كه فقط و فقط با زدن اين مطالب ميخواد پرستاران رو بهم بريزه
    • مهدی امیرجانی مروی ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      6 0
      با سلام و احترام به همکار محترم عرض می شود انتخابات نظام پرستاری در این سالها برگزار شده و می شود و هرکس می تواند در ان شرکت کند اما این بیداری و اتحاد و هم دلی که در این جند ماهه اخیر در بدنه اصلی پرستاری ایجاد شد بسیار فراگیرتر و ریشه ای تر از مسائل مربوط به انتخابات نظام پرستاری است همانطور که در متن نوشته امده عامل این بیداری ظلم فزاینده و تبعیض و ناعدالتی در پرداخت ها موجب شد تامن و شما و همه ی پرستاران ایران خود را بیابند و در یک حرکت متحد و خود جوش به همراهی هم این حرکت را ایجاد کنند که من و شما در اینجا بدور از هم اما در کنار هم و هم دل و همراه بتوانیم حرف خود را بزنیم و راه خود را پیدا کنیم و پرستار و پرستاری را به جایگاه واقعی خود نزدیک کنیم همکار گرامی من عدالت در پرداخت ها در حد عرف جهانی که حداکثر اختلاف سه برابر در پرداخت ها باشد خواسته منطقی است که استاد بزرگوار من جناب شریفی مقدم در فرمایشات خود در تجمع 23 اذر در تهران فرمودند و همه پرستاران ایران ان را در عمق جان خود یافتن و ان را تکرار می کنند.این پیام و این خواسته بسیار عمیق تر و فراگیر تر از بحث انتخابات و تبلیغات برای ان است این جمله بنده در اخر صحبت ها اشاره به همین فرمایش شما دارد که اوردم : توجه به پیشرفت فردی و حفظ جایگاه و قدرت خوب است و اگر در حد عرف باشد کسی با ان مخالفتی ندارد بشرطی که این قدرت مانع انجام وظیفه نگردد نگاهی به عملکرد نظام های صنفی وشیوه دفاع انها از اعضای خودمی توانست راهنمای خوبی برای دوستان ما باشد . ازشما و سایر دوستان که بنده را مورد لطف و تفقد خود قرار دادند متشکرم .
  • حیدری ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    13 0
    جای که هم قانونگذار هم مجری وهم ناظر یک قشر ذینفع اقلیت باشد شک نکنیدانجا فسادهم هست.
  • صبا ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    11 0
    من خستم خیلی من پرستارم یک انسان من تراکتور نیستم من ربات نیستم