كارشناس ارشد روانشناسی مركز بهداشت شهرستان یزد با تاكید بر مقابله با استرس گفت: ریلكسیشن هنگام خواب (آخرشب) بهترین روش مقابله با استرس است.

به گزارش سلامت نیوز، شوفریان در همایش یك روزه بهداشت روان اظهار كرد: استرس نیروی فشارنده محیطی است كه شخص را تحت تاثیر قرار داده و تنشی در شخص به وجود می‌آورد كه دارای نتیجه ناخوشایند است.

وی با بیان اینكه انسان خواهان آرامش است، افزود: بعضی از استرس‌ها لازم است و افراد باید راه‌های كنارآمدن با آن را یاد بگیرند.

وی خاطرنشان كرد: استرس‌ها زمانی كه مدام بر روی سیستم بدنی فشار بیاورند توان فرد را گرفته و در صورتی كه فرد راهكارهای مقابله با آن را نداشته باشد دچار افسردگی روانی می‌شود.

شوفریان اضافه كرد: استرس از 15 سالگی آغاز شده كه اوج آن 30 سالگی است، پس از آن در 45 سالگی كاهش پیدا می‌كند.

وی یادآور شد: در كشور ما سن استرس پایین‌تر است؛ چرا كه خانواده‌ها فشار زیادی بر كودكان خود وارد می‌كنند و از سوی دیگر حس رقابت در ایجاد استرس‌ها تاثیر گذار است.

این كارشناس ارشد روانشناسی عنوان داشت: به منظور مبارزه با استرس می‌توان از روشهایی چون هیجان مداری مبتنی بر برون ریزی هیجان (صحبت كردن با دیگران) استفاده كرد و از سوی دیگر با گریه كردن، خود حمایتی خود را افزایش داد.

وی خیال پردازی را در برخی موارد در كنترل و از بین بردن استرس موثر دانست.

این كارشناش ارشد بهداشت روان در پایان متذكر شد: ریلكشیشن و آرام سازی بدن در هنگام آخر شب و همچنین بررسی و ناچیز شمردن مشكلی را كه موجب استرس فرد شده را از دیگر روشهای مقابله با استرس برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha