سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 133966

همه والدین عاشق فرزندان خود هستند و از بیماری آن ها، بسیار نگران می شوند. هیچ مادری دوست ندارد که درد کشیدن فرزند خود را ببیند. اگرچه هر مادری روش خانگی خود را برای درمان بیماری فرزندش دارد اما برخی از روش ها از انواع دیگر آن بهتر جواب می دهد. برای نمونه چند روش درمان را در ادامه آورده ایم.

سلامت نیوز: همه والدین عاشق فرزندان خود هستند و از بیماری آن ها، بسیار نگران می شوند. هیچ مادری دوست ندارد که درد کشیدن فرزند خود را ببیند. اگرچه هر مادری روش خانگی خود را برای درمان بیماری فرزندش دارد اما برخی از روش ها از انواع دیگر آن بهتر جواب می دهد. برای نمونه چند روش درمان را در ادامه آورده ایم.


دندان درد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، قاشق را به مدت چند دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس به کودک بدهید تا آن را بمکد. ترکیب سردی و فشار، ورم را کاهش و دندان درد کودک را تسکین می دهد. این روش قدیمی خوب جواب می دهد. برای پرت کردن حواس کودک، پارچه تمیز خیس شده در چای بابونه به او بدهید تا به لثه بکشد.

گوش درد

کشیدن گوش توسط کودک، نشانه گوش درد است. بنابراین، یک جوراب تمیز را با سنگ نمک پر کنید و چند قطره روغن طبیعی در آن بچکانید. جوراب حاوی سنگ و روغن را به مدت ۵دقیقه روی حرارت ملایم گرم کنید و روی گوش کودک قرار دهید.

زخم دهان

کمی شیر روی زخم بمالید و کمی لبنیات به برنامه غذایی او اضافه کنید. لبنیات درد ناشی از زخم دهان را تسکین می دهد.

درد دندان در آوردن

هنگام دندان در آوردن، کودک اشتهای خود را از دست می دهد. با دادن ماده غذایی سرد از جمله میوه یخ زده، می توانید درد وی را کاهش دهید.

سوختگی

مخلوطی از مقدار مساوی جوش شیرین و سرکه را روی زخم بمالید. این مواد هم درد را کاهش می دهد و هم از تاول زدن پیشگیری می کند.

در آوردن تراشه از دست و پا

برای در آوردن تراشه، جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید و روی زخم بمالید و روی آن را با باند زخم بپوشانید. یک ساعت بعد می توانید تراشه را به آسانی در بیاورید.

سرفه

قبل از خواب کمی پماد ترموراب به کف پای او بمالید و جوراب نازک پای کودک کنید تا سرفه قطع شود.

سردرد

پیشانی او را با شست و انگشت اشاره ماساژ دهید تا درد از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha