رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سر سوزن گفت: واردات سرنگ‌های چینی در سال‌های اخیر ضربه شدیدی به کارخانه‌های سرنگ‌سازی داخلی وارد کرده است.

تولیدکنندگان داخلی از سرنگ‌های چینی هم ضربه خوردند

سلامت نیوز: رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سر سوزن گفت: واردات سرنگ‌های چینی در سال‌های اخیر ضربه شدیدی به کارخانه‌های سرنگ‌سازی داخلی وارد کرده است.

خالد رویین‌تن در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تولیدات سرنگ در داخل کشور بسیار بیشتر از نیاز داخلی است، اظهار کرد: ظرفیت تولید سرنگ در داخل بیش از دو برابر نیاز کشور است.
وی با انتقاد از صدور مجوز برای واردات سرنگ‌های چینی گفت: در سال‌های اخیر مجوزهایی برای واردات سرنگ از چین داده شد که سندیکای تولیدکنندگان سرنگ بسیار تلاش کرد تا این مجوزها داده نشود و البته حدود یک سال است که این مجوزها صادر نمی‌شود.
رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سر سوزن با بیان این‌که در حال حاضر سرنگ چینی در بازار خیلی کم شده است، ادامه داد: در حال حاضر بیشتر از سرنگ‌های ایرانی استفاده می‌شود. چرا که سرنگ‌های ایرانی با کیفیت بسیار بالا تولید می‌شوند اما اگر بخواهیم همگام با دنیا پیش برویم و دستگاه‌های جدید وارد کنیم نیازمند منابع مالی هستیم اما متاسفانه به دلیل واردات اخیر، سرنگ کارخانه‌های داخلی برای مدتی تضعیف شدند و نتوانستند چندان بحث کیفیت را پیش ببرند.
رویین‌تن همچنین درباره صادرات سرنگ گفت: با توجه به این که قیمت تمام شده تولید سرنگ در کشور ما بالاست، صادرات به کشورهای همجوار بسیار ناچیز است.
وی افزود: هزینه‌های جانبی زیادی برای تولید سرنگ مثل بیمه، دسترسی به ترانسپورت برای کارخانه‌ها و سایر هزینه‌های سبب می‌شود تا قیمت تمام شده سرنگ‌ها بالا رفته و نتوانیم بازار مناسبی در کشورهای همسایه برای صادرات سرنگ پیدا کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha