متخصص توانبخشی گفت: آزمونی به نام ۶ دقیقه پیاده‌روی ملاکی برای ارزیابی عملکرد کلی عضلانی قلب و ریه و تشخیص لزوم انجام پیوند ریه است. ۶ دقیقه پیاد‌ه‌روی آزمونی برای ارزیابی عملکرد عضلانی قلب و ریه

آزمونی برای ارزیابی عملکرد عضلانی قلب و ریه

سلامت نیوزمتخصص توانبخشی گفت: آزمونی به نام ۶ دقیقه پیاده‌روی ملاکی برای ارزیابی عملکرد کلی عضلانی قلب و ریه و تشخیص لزوم انجام پیوند ریه است.

حبیب مفخم، متخصص توانبخشی در گفت‌وگو با فارس، برای ارزیابی عملکرد کلی عضلانی قلب و ریه و تشخیص این مورد که آیا فرد در الویت پیوند ریه قرار گیرد یا خیر آزمونی با نام" 6 دقیقه پیاده روی" صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: اساسی ترین موضوعی که برای کاندید کردن بیمار در پیوند ریه باید مورد توجه قرار گیرد نتیجه آزمون "6 دقیقه پیاده روی" است که نشان دهنده عملکرد کلی عضلانی قلب و ریه بیمار است که بر اساس آن چنانچه فرد توانایی داشته باشد در 6 دقیقه مسافت کافی بدون افت اکسیژن را طی کند در الویت پیوند قرار نخواهد گرفت.
مفخم افزود: بر اساس نتایج این آزمون بسیاری از بیماران را که مجبور به قرار دادن نامشان در لیست پیوند بودیم می‌توان از الویت انجام پیوند فوری خارج کرد تا فرصت کافی برای انجام پیوند ریه در زمان مناسب تر صورت گیرد.
این متخصص توانبخشی درباره ضرورت انجام توانبخشی ریوی پیش و پس از پیوند ریه، خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌های سلامت بیمارانی که پیوند ریه انجام داده‌اند ترخیص هر چه سریع‌تر این بیماران است تا دچار عفونت‌های بیمارستانی نشوند.
وی تأکید کرد: یکی از شرایط ترخیص بیمار پیوندی ریه از بیمارستان توانایی وی برای بالارفتن از پله‌های یک طبقه است و یکی از روش‌های دستیابی به این توانایی انجام اقدامات توانبخشی ریوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha