سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 133983

معاون برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، سهم بیماران خاص بابت تامین داروهای مورد نیازشان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت بیمه داروهای خاص

سلامت نیوز:  معاون برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، سهم بیماران خاص بابت تامین داروهای مورد نیازشان را تشریح کرد.  

دکتر اکبر عبدالهی اصل در گفتگو با مهر اظهار کرد: داروهای تحت پوشش وزارت بهداشت در سال 92 در دو گروه حمایتی قرار دارند. نخست، داروهایی که از ابتدا تحت پوشش 70 درصدی بیمه بودند که پوشش بیمه ای آنها در سال جاری به 90 درصد رسید.
وی به گروه دوم داروها اشاره کرد و افزود: گروه دوم داروهایی هستند که اصلا بیمه نبودند که در سال 93، پوشش بیمه ای آنها را از 50 به 70 درصد رسانیدیم.
عبدالهی اصل با اعلام اینکه مجموع ارزش اعتبار دارویی برای حمایت بیمه ای در حدود 3 هزار میلیارد تومان است، تاکید کرد: از این میزان، 400 میلیارد تومان آن از جیب مردم پرداخت می شود. بطوریکه می توان گفت، سهم پرداختی بیماران بابت هزینه های دارویی، 12 درصد است.
معاون برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، ادامه داد: از مجموع 2600 میلیارد باقی مانده، 1200 میلیارد تومان از بودجه سازمان غذا و دارو تامین می شود و 1400 میلیارد نیز سهم بیمه هاست.
وی در ارتباط با پرداختی بالای 10 درصد بیماران بابت هزینه های دارویی، توضیح داد: پرداختی بالای 10 درصد بیماران بابت مابه التفاوت برندهای دارویی است که با توجه به سیاست جدید وزارت بهداشت، افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha