سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 133986

یک متخصص کلیه گفت: پس از سرطان ریه،سرطان پروستات شایع‌ترین بیماری در مردان به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته بر شمار مبتلایان آن افزوده ‌شده است.

سلامت نیوزیک متخصص کلیه گفت: پس از سرطان ریه، سرطان پروستات شایع‌ترین بیماری در مردان به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته بر شمار مبتلایان آن افزوده ‌شده است.

دکتر حسن یاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گسترش شهرنشینی، کم‌تحرکی، مصرف غذاهای پرچرب، استعمال دخانیات و تماس مستقیم با فلزات سنگین از علل شیوع بیماری‌ها بویژه پروستات مردان است. علاوه بر آن وراثت نقش مهمی در ابتلای مردان به سرطان پروستات دارد.
وی افزود: سابقه فامیلی و ابتلای افراد نزدیک خانواده مانند پدر، عمو و ... عامل مهمی در ابتلای مردان به سرطان پروستات است. سرطان پروستات مردان در سنین بالای ۵۰ سال با علائم و نشانه‌هایی بروز می‌کند که شناخت آن به شتاب بخشی و درمان‌های لازم کمک فراوانی می‌کند.
این اورولوژیست تصریح کرد: تشخیص و درمان سرطان پروستات از روند پیشرفت آن به میزان قابل ‌توجهی پیشگیری می‌کند؛ چرا که سرطان پروستات آهسته و تدریجی در فرد نمایان می‌شود که هر چه سن شیوع سرطان زودتر آغاز شود، پیشرفته و خطرناک‌تر است.
یاری یادآور شد: درد ستون فقرات از علائم شایع بروز سرطان پروستات مردان به شمار می‌رود که این موضوع مهم اهمیت بسزایی در تشخیص و درمان‌های لازم دارد. همچنین متخصصان اورولوژیست آزمایش‌های سرطان پروستات را در مردان بالای ۵۰ سال امری مهم و ضروری می‌دانند که انجام آن به تشخیص و درمان‌های لازم کمک فراوانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha