سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: متاسفانه سن ازدواج در زوج‌های جوان به نسبت دهه 60 حدود 10 سال افزایش یاقته است.

سلامت نیوزمعاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: متاسفانه سن ازدواج در زوج‌های جوان به نسبت دهه 60 حدود 10 سال افزایش یاقته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر محمد اسلامی در همایش سیاست‌های جمعیت و سلامت مادران و کودکان افزود: سال گذشته 155 هزار طلاق در کشور به ثبت رسیده است. 80 درصد طلاق‌ها در کشور در سنین زیر 30 سال بوده و حدود 14 درصد طلاق‌ها نیز مربوط به یک سال اول زندگی است.
وی افزود: متاسفانه از سال 85 تاکنون میزان ازدواج به شکل فزاینده‌ای در کشور کاهش یافته است. مشکلات تک فرزندی و فاصله زیاد بین فرزندان مهم‌ترین خلاءهای سیاست جمعیتی به حساب می‌آید.
اسلامی بابیان اینکه 24 درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان بی‌سواد هستند، افزود: یکی از مشکلات در زمینه مرگ و میر مادران و کودکان استان مربوط به بی‌سوادی والدین و به خصوص مادران است. در دهه 60 میانگین تعداد فرزند برای هر خانواده 6 نفر بوده اما این رقم در سال 92 به میاگین 1.3 رسیده است.
وی همچنین تصریح کرد: طبق برآورد انجام گرفته در سراسر کشور اکثر زوجین داشتن دو فرزند را ملاک زندگی خود قرا می دهند. باید تمامی موانع زاد و ولد در کشور برطرف شود. آمارها حاکی از آن است که مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان به خوبی صورت نمی‌گیرد. 34 درصد مرگ و میر مادران در استان به علت فاصله زیر دو سال بین دو باروری است.
اسلامی گفت: حدود 3 میلیون نفر که 20 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند با مشکل ناباروری مواجه هستند. سیاست‌های جمعیت باید کاملا آگاهانه و از روی برنامه انجام شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha