دکتر رمزی رسول منصور، قائم مقام وزیر بهداشت عراق در امور بین‌الملل در راس هیاتی از سازمان انتقال خون ایران بازدید کرد.

سلامت نیوز:  دکتر رمزی رسول منصور، قائم مقام وزیر بهداشت عراق در امور بین‌الملل در راس هیاتی از سازمان انتقال خون ایران بازدید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، بازدید هیات عراقی در راستای اجرای تفاهمنامه میان وزارت بهداشت ایران و عراق انجام گرفت و در این بازدید تفاهمنامه میان انتقال خون ایران و عراق برای مدت دو سال دیگر تمدید شد.
در نشست مشترک این هیات با مسوولان سازمان انتقال خون، دکتر مهتاب مقصودلو، قائم مقام و معاون آموزشی و پژوهشی موسسه عالی طب انتقال خون، دکتر صدیقه امینی، معاون تضمین کیفیت و کنترل کیفی و دکتر فریبا صیقلی، مدیر همکاری‌های بین‌الملل سازمان انتقال خون مفاد پیشنهاد ادامه همکاری را با هیات عراقی مطرح کردند.
هیات عراقی علاوه بر فعالیت‌های انجام شده، درخواست توسعه فعالیت‌ها در زمینه هموویژلانس و پالایش پلاسما را داشتند.
این همکاری در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در زمینه فرآیندهای مرتبط با انتقال خون، کمک به راه‌اندازی و استقرار نظام کنترل کیفی و تضمین کیفیت، همکاری در زمینه‌های انتقال فناوری، انجام بازدید و ارائه خدمات مشاوره‌ای جهت ارتقای سیستم انتقال خون و همکاری در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون ادامه خواهد یافت.
بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، این هیات 8 نفره از بخش‌های مختلف سازمان انتقال خون از جمله بخش کنترل کیفی و بانک خون بندناف بازدید کردند و در جریان فرآیندهای کاری علمی، آزمایشگاهی، فنی و کنترل کیفی سازمان قرار گرفتند.
همچنین در این دیدار گزارشی از اهم همکاری‌های سازمان انتقال خون ایران با عراق از سال 1390 تاکنون ارائه شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha