محققان دریافتند که زنان با رعایت توصیه‌های مربوط به شیوه‌های زندگی سالم می‌توانند از بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.

سلامت نیوز: محققان دریافتند که زنان با رعایت توصیه‌های مربوط به شیوه‌های زندگی سالم می‌توانند از بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بر اساس تحقیقات جدید انجام شده، زنان می‌توانند احتمال به بیماری‌های قلبی خود را قبل از رسیدن به سن پیری به طور چشم‌گیری کاهش دهند.
این تحقیقات نشان داد که زنانی که 6 توصیه مربوط به زندگی سالم مانند خوردن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، را پیگیری کردند، بیماری‌های قلبی در آنها  تا حدود 90 درصد، بیش از 20 سال کاهش داشته است.
محققان همچنین تخمین زده‌اند که شیوه زندگی ناسالم مسئول حدود 75 درصد از موارد بیماری قلبی زنان جوان‌تر و میانسال بوده است.«آندریا چومیستک» نویسنده و استادیار اپیدمیولوژی و آمار دانشگاه «ایندیانا بلومینگتون» اظهار داشت: اتخاذ و یا حفظ یک شیوه زندگی سالم می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای،موجب کاهش بروز دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا و همچنین کاهش بروز بیماری عروق کرونر در زنان جوان شود.اگر چه مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی در زنان بین 35 و 44 سل غیر معمول است، میزان این مرگ و میر به همان شکل، بیش از چهار دهه گذشته بر سر جای خود مانده است.
این یافته ها در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است.
چومیستک گفت: سبک زندگی سالم نیز به طور قابل توجهی خطرات بیماری قلبی را کاهش داده است؛ ابتلا به بیماری قلبی در میان زنان در حال حاضر یک عامل خطر بیماری قلبی عروقی مانند دیابت، فشار خون بالا و یا کلسترول بالا همراه است.یافته‌های این تحقیقات در شماره جدید از مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است.در  این تحقیقات تقریباً 900 هزار  پرستار از سال 1991 تا سال 2011 بررسی شدند و زمانی که مطالعه آغاز شد زنان بین 27  و 44 سال سن داشتند.
محققان بر ۶ رفتار که در سلامتی مؤثر بود تمرکز داشتند، که آنها شامل سیگار نکشیدن، ورزش حدود 2.5 ساعت در هفته، داشتن وزن طبیعی، تماشای تلویزیون به مدت هفت ساعت یا کمتر در هفته، خوردن یک رژیم غذایی سالم، نوشیدنی های سالم بود.
بسیاری از این زنان با عوامل خطر تحت درمان بودند، اما شیوه زندگی همچنان برای جلوگیری از بیماری های قلبی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.
آیا این یافته ها در مردان نیز مشابه است؟ 

چومیستک می گوید: نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در مردان جوانی که مقاومت سرسختانه ای دارند مانند این زنان کاهش داشته است.
«دونا آرنت» ریاست اپیدمیولوژی دانشگاه آلاباما در مدرسه بیرمنگام بهداشت و رئیس سابق انجمن قلب آمریکا گفت: در هر دو جنس شواهدی صریحی وجود دارد که یک الگوی غذا خوردن سالم و فعالیت فیزیکی، حفظ وزن ایده آل و سیگار نکشیدن به شدت در کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی موثر است.
وی افزود: فاقد دانش می تواند بر بیماری های قلبی آنها در هر سنی تاثیر گذارد و آنها ممکن است علائم نشانه های بیماری های قلبی را تشخیص ندهند.
وی خاطر نشان کرد که بسیاری از علائم کلاسیک حمله قلبی - مانند فشار درد در مرکز قفسه سینه تا گردن / بازو ، تنگی نفس و تعریق شدید و  کمر درد یا سوء هاضمه است .
به گفته وی، این تحقیقات بر اهمیت رفتارهای سالم، مانند سیگار نکشیدن و ورزش بیشتر تایید می کند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha