سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 134002

یک متخصص پوست و مو خشکی پوست را یکی از عوارض پوستی دانست که در انتظار افراد وسواسی است.

سلامت نیوز:  یک متخصص پوست و مو خشکی پوست را یکی از عوارض پوستی دانست که در انتظار افراد وسواسی است. 

امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با فارس درباره خشکی پوست، اظهار کرد: افرادی که پوست دست خود را بیش از حد معمول شستشو می‌دهند و به معنای دیگر وسواس دارند و بیش از حد از صابون استفاده می‌کنند در معرض خشکی پوست هستند.
وی با تأکید بر تأثیر مصرف کافی مایعات، سبزیجات و ویتامین‌ها مانند ویتامین E در کاهش میزان خشکی پوست خاطرنشان کرد: برخی افراد روزانه بیش از 7 تا 8 بار دست خود را با صابون می‌شویند که این کار به سبب از بین بردن چربی محافظ پوست خشکی پوست را در پی دارد.
احسانی افزود: حال اگر فرد وسواسی خشکی پوست اولیه و ژنتیکی نیز داشته باشد در این صورت شستشوی بیش از حد پوست را خشک‌تر کرده که این موضوع در فصول سرد بیش از پیش خود را نشان خواهد داد و عامل آزردگی فرد خواهد شد.
این متخصص پوست ومو گفت: در پوست تمام افراد بطور طبیعی مقداری چربی تولید می‌شود و به عنوان لایه محافظ به سطح پوست می‌آید که شستشوی زیاد این لایه را از بین می‌برد.
وی گفت: افراد در فصول سرد بیش از سایر زمان‌ها و فصول در معرض خشکی پوست قرار دارند و تا حد امکان باید پوست خود را از برودت حفظ کنیم.
احسانی تصریح کرد: در فصول سرد سال باید از مرطوب کننده‌ها و چرب کننده‌ها برای محافظت از پوست استفاده کرد تا از خشکی پوست پیشگیری کنند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha