سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 134010

بهترین زمان صرف غذا معتدل ترین ساعت روز می باشد که معمولا در زمستان میانه روز و در تابستان هم خنک ترین زمان است. طبیعت غذای زمستانی بهتر است سرد نباشد و تابستان هم بهتر است که گرم نباشد که این مسئله در فرهنگ غذایی ما هم رعایت می شود.

سلامت نیوز: ببهترین زمان صرف غذا معتدل ترین ساعت روز می باشد که معمولا در زمستان میانه روز و در تابستان هم خنک ترین زمان است. طبیعت غذای زمستانی بهتر است سرد نباشد و تابستان هم بهتر است که گرم نباشد که این مسئله در فرهنگ غذایی ما هم رعایت می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، بهترین وقت خوردن غذا زمانی است که فرآیند هضم غذای قبلی نهایی شده باشد ولی عادت ما به اینگونه نیست و بعد از مرحله هضم عروقی معمولاً افراد شروع می‌کنند به مصرف وعده غذایی بعدی که بهتر است این اصول رعایت شود.

یکی از مسائلی که در طب سنتی به آن بسیار تاکید می‌شود این است که چگونه و کی غذا مصرف شود. برای رعایت آن خیلی نیاز نیست عادت‌تان را تغییر دهید.هر وقت که اشتها بروز کرد غذا باید صرف شود و به تاخیر نیافتد به این معنی که خوردن غذا را یک ساعت یا بیشتر به عقب نیندازید یعنی اگر شما به طور معمول ساعت یک بعدازظهر یا دو بعداز ظهر ناهار مصرف می‌کنید بهتر است که همیشه اینگونه باشید چرا که بدن به همان ساعت عادت کرده است.

صادقیان کارشناس ارشد تغذیه می‌گوید: اگر کار داشتید یا موقعیتی بود که نتوانستید غذا مصرف کنید توصیه شده است که قبل از غذا کمی سکنجبین یا آبلیمو یا انار ترش مصرف شود.

بهترین زمان صرف غذا معتدل ترین ساعت روز می باشد که معمولاً در زمستان میانه روز و در تابستان هم خنک ترین زمان است. طبیعت غذای زمستانی بهتر است سرد نباشد و تابستان هم بهتر است که گرم نباشد که این مسئله در فرهنگ غذایی ما هم رعایت می شود. معمولا تابستان مردم آب دوغ خیار زیاد می خوردند که خنک بوده و زمستان هم بیشتر غذای گرم مثل آبگوشت و .. مصرف می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha