تلاش آتش‌نشان فداکار برای کمک به زنی که به رودخانه کارون پریده بود هر چند زندگی این زن را نجات داد اما مرد آتش‌نشان را راهی بیمارستان کرد.

سلامت نیوز: تلاش آتش‌نشان فداکار برای کمک به زنی که به رودخانه کارون پریده بود هر چند زندگی این زن را نجات داد اما مرد آتش‌نشان را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین،ظهر 13دی‌ماه تیم غواصی مستقر در كمپ امدادآبی اهواز، متوجه افتادن شیء به داخل رودخانه شدند و وقتی سوار بر قایق گشت آبی، خودشان را به آنجا رساندند ناباورانه زنی را دیدند كه در حال غرق شدن بود. غواص آتش‌نشانی بی‌آنكه فرصت پوشیدن لباس غواصی داشته باشد به داخل رودخانه پرید و توانست خود را به زن جوان كه در آب‌ سرد رودخانه دست و پا می‌زد برساند و او را به سمت قایق ببرد.

غواص جوان با همه توانی كه داشت كمك كرد تا زن جوان سوار قایق شود اما این زن ناگهان از سوی دیگر قایق به بیرون پرید و به اعماق رودخانه فرو رفت. آنچه مسلم بود اینكه زن جوان به قصد خودكشی به داخل رودخانه پریده است اما با این حال تیم غواصی آتش‌نشانی حاضر نبود اجازه دهد این زن جانش را از دست بدهد. این بار نعیم مقدم‌نیا، سكان‌دار قایق دست به‌كار شد و با پریدن به آب‌های سرد و پر تلاطم رودخانه تلاش برای نجات جان این زن را شروع كرد. لباس‌های زن جوان كاملا خیس و سنگین شده و او از حال رفته بود اما آتش‌نشان فداكار توانست با كمك چادر وی، این زن را نجات داده و به داخل قایق منتقل كند.

درست لحظه‌ای كه مرد آتش‌نشان تلاش می‌كرد زن جوان داخل قایق جای بگیرد، ناگهان پای او با پره موتور روشن قایق برخورد كرد و جراحت وحشتناكی به‌وجود آمد. نعیم دچار خونریزی شدید شده بود و در چنین شرایطی غواص آتش‌نشانی كه به داخل قایق برگشته بود با تلاش زیاد توانست او را بالا كشیده و جانش را نجات دهد. وی سپس قایق را به سمت ساحل راند و همزمان ماجرا را به مركز و اورژانس گزارش كرد.

با حضور امدادگران اورژانس، زن جوان كه با احیای قلبی از خطر مرگ نجات یافته بود به همراه آتش‌نشان فداكار به بیمارستان منتقل شدند و تحت‌درمان قرار گرفتند. به گفته پزشكان شدت جراحتی كه به پای آتش‌نشانان فداكار وارد شده به حدی بود كه امكان داشت باعث قطع انگشتانش شود اما خوشبختانه با انجام عمل جراحی، این خطر از بیخ گوش او گذشت و وی حالا روی تخت بیمارستان امام‌خمینی بستری است تا پس از بهبود زخم‌هایش از آنجا مرخص شود.

این آتش‌نشان فداكار یكشنبه شب زمانی كه برخی از مسئولان شهر اهواز برای عیادت از او راهی بیمارستان شده بودند گفت: كمك به همنوع وظیفه‌ای انسانی است و ما با اینكه می‌دانستیم زن جوان به قصد خودكشی به داخل رودخانه پریده است اما نمی‌خواستیم اجازه دهیم كه به راحتی به زندگی‌اش پایان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha