اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرده که از این پس مبتلایان به چاقی ناخواسته تحت حمایت قوانین خاص شغلی ویژه افراد معلول قرار خواهند گرفت.

سلامت نیوز:  اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرده که از این پس مبتلایان به چاقی ناخواسته تحت حمایت قوانین خاص شغلی ویژه افراد معلول قرار خواهند گرفت. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، اتحادیه اروپا به موجب یک قانون جدید از این پس چاقی را به عنوان یک نوع معلولیت کاری یا از کار افتادگی در نظر خواهد گرفت. دلیل اعلام این قانون از سوی اتحادیه اروپا رواج تبعیض‌های غیرقانونی در جامعه اروپا علیه افرادی است که به دلیل بیماری دچار اضافه وزن بالا هستند و حتی به دلیل چاقی، شغل خود را از دست داده‌اند.
به گزارش العربیه، دیوان دادگستری اروپا درخواست کرده که اتحادیه اروپا این قانون را یا با هدف منع تبعیض‌های شغلی علیه افراد چاق اعمال کند یا معضل چاقی را به ویژه در افرادی که مبتلا به چاقی بیمارگونه و غیرقابل کنترل هستند به عنوان ناتوانی و معلولیت در نظر بگیرد و این افراد را تحت حمایت قوانین خاص شغلی برای افراد از کار افتاده قرار دهد.
براساس اعلام آمارهای سازمان جهانی بهداشت در سال 2008 حدود 23 درصد از زنان و 20 درصد از مردان اروپایی مبتلا به چاقی بوده‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha