ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری در ز مینه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میان وزرای بهداشت ایران و عراق به امضا رسید.

سلامت نیوز:  ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری در ز مینه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میان وزرای بهداشت ایران و عراق به امضا رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر اسدی لاری، مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت بهداشت درباره تفاهم‌نامه ایران و عراق گفت: اولین زمینه همکاری درباره دارو، تجهیزات پزشکی و ایمنی غذایی، همچنین ارائه خدمات بیمارستانی و درمان بیماران به ویژه در عراق و همچنین ساخت بیمارستان در عراق از دیگر موضوع‌های این تفاهم‌نامه است.
وی گردشگری سلامت، پژوهش و آموزش پزشکی و همچنین مراقبت‌های بهداشتی در نظام سلامت را از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه عنوان کرد.
مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: برای نخستین بار در 5 زمینه خاص مباحثی میان هیات ایرانی و عراقی مطرح شد. اولین مورد تشکیل کمیته ویژه جهت تسریع در ثبت داروها و تجهیزات پزشکی است. همچنین در زمینه ارائه تسهیلاتی برای صادر کنندگان مواد غذایی و سلامت مواد غذایی تصمیم‌های خاصی گرفته شده است.
لاری ادامه داد: آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی برای ارائه‌کنندگان خدمات سلامت در عراق نیز از دیگر مباحثی است که به طور خاص بر آن تاکید شده است. همچنین کمیته و تفاهم‌های خاصی جهت ساخت بیمارستان در مناطق مختلف عراق بر حسب درخواست مقامات عراقی در نظر گرفته شده است. دو طرف نیز اهتمام ویژه در زمینه ساماندهی گردشگری سلامت دارند.
مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: مقرر شده است علاوه بر این کمیته هماهنگی، شش کمیته اجرایی نیز فعالیت داشته باشند و هر شش ماه یک بار گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده را به وزراء ارائه دهند. اولین گزارش پیشرفت نیز در بیست و هفتم بهمن‌ماه همزمان با تشکیل نمایشگاه و همایش نظام‌های سلامت در بغداد ارائه خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha