عفونت‌های گوش میانی اغلب از نوع باکتریایی و ویروسی هستند، عارضه‌ای که اکثر اوقات در کودکان دیده می‌شود و بر اثر تجمع مایعات در گوش میانی به وجود می‌آید. از آنجایی که عفونت گوش به خودی خود از بین می‌رود، درمان براساس شدت درد و مشکلات ناشی از عفونت آغاز می‌شود.

سلامت نیوز: عفونت‌های گوش میانی اغلب از نوع باکتریایی و ویروسی هستند، عارضه‌ای که اکثر اوقات در کودکان دیده می‌شود و بر اثر تجمع مایعات در گوش میانی به وجود می‌آید. از آنجایی که عفونت گوش به خودی خود از بین می‌رود، درمان براساس شدت درد و مشکلات ناشی از عفونت آغاز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، دکتر حسین رادمنش متخصص بیماری‌های اطفال دراین باره می‌گوید: عفونت شدید گوش توسط آنتی بیوتیک‌ها بهبود می‌یابد.
علائم عفونت گوش در کودکان چیست؟
سخت خوابیدن، گریه کردن بیش ازحد، زودرنجی و تحریک‌پذیری بیش از حد معمول، سخت شنیدن و پاسخ دادن، از دست دادن تعادل بدن، تب 38 درجه سانتیگراد یا بیشتر، ترشحات گوش، سردرد، کاهش اشتها و کشیدن گوشها و درد هنگام دراز کشیدن از شایعترین علائم عفونت گوش در کودکان محسوب  می‌شود.

این عارضه به چه دلیل در کودکان به‌وجود می‌آید؟
کودکان از شش ماهگی تا دو سالگی، به علت اندازه و شکل شیپور استاش و تکامل نیافتن سیستم ایمنی، بیشترمستعد عفونت گوش هستند.

آیا بیماری‌ها هم می‌توانند منشأ بروز عفونت گوش در کودکان باشند؟
عفونت در اثر برخی بیماری‌ها از قبیل سرماخوردگی، آنفلوانزا یا آلرژی که باعث انسداد و ورم راه‌های هوایی، شیپور استاش و گلو می‌شود، نیز به وجود می‌آید.

این عارضه چگونه تشخیص داده می‌شود؟
معمولاً پزشک براساس توضیحات بیمار و با وسیله‌ای به نام اتوسکوپ می‌تواند عفونت گوش را تشخیص دهد. در این مواقع قطره گوش را برای کودکان زیر دو سال استفاده نکنید و بیشتر از مقداری که پزشک تجویز کرده، در گوش کودک نریزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha