چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 134095

آزمایش واکسن جدید ابولا برای اطمینان از بی‌خطر بودن آن در دانشگاه آکسفورد آغاز شده است.

سلامت نیوز:  آزمایش واکسن جدید ابولا برای اطمینان از بی‌خطر بودن آن در دانشگاه آکسفورد آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، این واکسن پیش‌تر در میمون‌ها ایمنی کامل در مقابل ویروس ابولا ایجاد کرده بود. قرار است در این مرحله واکسن روی 72 فرد سالم 18 تا 50 سال آزمایش شود و این تیم تخصصی قصد دارد کار تزریق واکسن به تمام داوطلبان را در یک ماه آینده به پایان برساند. یک یا دو ماه بعد، دوز دوم واکسن به این افراد تزریق خواهد شد.
تزریق اول، سیستم ایمنی را آماده مبارزه با ویروس می کند و تزریق دوم برای تقویت واکنش این سیستم است. تاثیر این واکسن بر تولید پادتن (آنتی‌بادی) و سلول‌های T شکل (نوعی گلبول سفید) در طول یک سال آینده بررسی خواهد شد. دست‌اندرکاران این آزمایش بالینی اطمینان داده‌اند که تزریق این واکسن باعث ابتلای داوطلبان به ابولا نمی‌شود.
این واکسن را شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» آمریکا تولید کرده است. این شرکت امیدوار است مرحله دوم آزمایش انسانی واکسن ابولا را در سه ماه آینده در اروپا و آفریقا آغاز کند و در نیمه سال 2015 میلادی واکسن برای استفاده در سه کشور لیبریا، گینه و سیرالئون آماده باشد. «جانسون اند جانسون» اعلام کرده تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند دو میلیون دوز واکسن تولید کند.
به گزارش بی‌بی‌سی، شیوع سریع ویروس مرگبار ابولا که فعلا درمانی برای آن وجود ندارد به تحقیقات برای تولید واکسن ابولا شتاب زیادی بخشیده است. تقریبا چهار ماه پیش واکسن دیگری در آکسفورد روی انسان آزمایش شد که آن را شرکت انگلیسی «گلکسواسمیت‌کلاین» و چند موسسه آمریکایی تولید کرده بودند. تاکنون سه آزمایش بالینی برای تولید واکسن ابولا آغاز شده است.
قرار است نتایج این آزمایش به زودی منتشر شود و احتمال دارد اواخر همین ماه در کشورهای آفریقایی که بیماری شیوع دارد، این واکسن به کارکنان بهداشتی تزریق شود. همزمان، چند مطالعه محدودتر دیگر در آمریکا و سه کشور آفریقای غربی برای آزمایش واکسن‌های دیگر در جریان است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha