معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان غیرپزشک بیمارستان‌ها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سوی وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان غیرپزشک بیمارستان‌ها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سوی وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی صدرالسادات با توجه به ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامتی سال 93، استقرار کامل دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان غیرپزشک بیمارستان‌ها ضروری دانست و گفت: با توجه به موضوع تصویب‌نامه شماره 74450/ت 50982 ه‍ اول مهرماه سال جاری هیأت محترم وزیران و همچنین با توجه به نامه مشترک معاونان درمان و توسعه مدیریت و منابع به شماره 17039/400 د اول آذرماه سال جاری، استقرار کامل دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان غیرپزشک بیمارستان‌ها، ضروری است و لازم الاجراست.
وی در ادامه افزود: براساس این ابلاغ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مکلفند نسبت به تسویه حساب کارانه پزشکان و کارکنان غیرپزشک شاغل در بیمارستان‌ها مربوط به 6 ماهه اول سال 1393 حداکثر تا تاریخ 30 دی ماه سال جاری براساس دستورالعمل نظام نوین اداره بیمارستان‌ها اقدام نمایند.
به گفته صدرالسادات، بر اساس این دستورالعمل میزان کارانه علی‌الحساب کارکنان غیرپزشک از تاریخ اول مهرماه 93 با اعمال ضریب 7/1 در متوسط کارانه پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور 1393 هریک از آنان محاسبه و پرداخت می شود و در صورتی که متوسط پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور 1393 در دسترس نباشد، متوسط ماه‌های در دسترس سال جاری، ملاک محاسبه خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: میزان کارانه علی‌الحساب پزشکان از تاریخ اول مهرماه سال جاری با اعمال ضریب 1.4 در متوسط کارانه پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور 1393 هریک از آنان محاسبه و پرداخت می شود و در صورتی که متوسط پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور 1393 در دسترس نباشد، متوسط ماه‌های در دسترس سال جاری ملاک محاسبه خواهد بود.
وی افزود: همچنین دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی مکلفند علی‌الحساب کارانه مهر، آبان و آذرماه سال جاری پزشکان و کارکنان غیرپزشک را حداکثر تا تاریخ 30 دی ماه سال جاری محاسبه و پرداخت نمایند و اضافه کار کارکنان تا زمان استقرار دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد، کمافی‌السابق قابل پرداخت می‌باشد.
معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت در پایان افزود: کلیه دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی مکلفند تا پایان سال جاری پرداخت علی‌الحساب موضوع بند 2 و 3 را براساس دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان غیرپزشک، تسویه نمایند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تایماز ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    3 0
    بازم ی دروغ دیگه روی دروغای قبلی. بعدشم کارانه خالی ب چ درد میخوره؟ما اجرای قانون تعرفه گذاریو میخایم
  • یلدا ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    چند تا تاریخ مثال بزنم که دکتر حریرچی و وزیر بهداشت در همین سال 93 در مورد افزایش کارانه و حقوق چه از طریق رسانه ها و چه از طریق مطبوعات که برای ما پرستاران دادند و همه در حد حرف بود .