چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 134106

محققان دریافتند که شیفت شب کاری در زنان شاغل باعث می‌شود که در معرض بیشتری از بیماری‌های قلبی قرار گیرند.

سلامت نیوز:  محققان دریافتند که شیفت شب کاری در زنان شاغل باعث می‌شود که در معرض بیشتری از بیماری‌های قلبی قرار گیرند.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محققان دریافتند که زنانی که در شیفت شب کار می کنند، در معرض خطر بیشتر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در مقایسه با افرادی که کار آنها از 9 صبح تا 5 است، قرار دارند.
پزشکان در آخرین تحقیقات خود متوجه شدند که افرادی که شیفت چرخشی شبانه به مدت 5 مرتبه یا بیشتر در سال داشتند در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های عروقی قلبی یا خون قرار گرفتند.
همچنین افرادی که کار آنها 15 سال یا بیشتر چرخش شیفت شب داشتند در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان ریه قرار گرفتند.
سازمان بهداشت جهانی در سال 2007، کار شیفت شب را به عنوان یک ماده سرطان زا احتمالی (علت سرطان) به دلیل ایجاد اختلال در ساعت بدن شخص طبقه بندی کرده است.
در این تحقیقات، محققان داده های مطالعه سلامت پرستاران را که در سال 1976 آغاز شد بررسی کردند در این تحقیقات 121 هزار و هفتصد پرستار آمریکایی بین 30تا 55 ساله از طریق پاسخ به پرسشنامه هایی مورد بررسی قرار گفتند.
این تحقیقات نشان داد که افرادی که بیش از 5 سال در شیفت شب کار کرده بودند 11 درصد بیشتر در خطر مرگ و میر قرار گرفته بودند.
برای این گروه، همچنین مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی 19 درصد بالاتر بود و در کسانی که شیفت شب آنها بیش از 15 سال کار کرده بودند، خطر سرطان ریه 25 درصد بالاتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha