چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 134109

یک دندان‌پزشک گفت: باور غلطی مبنی بر جرمگیری دندان در بین مردم رواج یافته است که نیاز به برچیدن این باور در جامعه مشهود است.

سلامت نیوز:  یک دندان‌پزشک گفت: باور غلطی مبنی بر جرمگیری دندان در بین مردم رواج یافته است که نیاز به برچیدن این باور در جامعه مشهود است.

دکتر امیر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: جرمگیری و بروساژ دندان جزو درمانهای دندان‌پزشکی است که در صورت نیاز و تشخیص دندان‌پزشک این خدمت باید انجام شود، چرا که معمولا رسوبات و لایههای سفت ‌و سختی که با مسواک از روی دندان برداشته نمی‌شود از این طریق میتوان این لایهها را از سطح دندان پاک کرد.
وی افزود: وجود این لایههای سفت بر روی دندان سبب بروز مشکل در دهان، التهاب لثه و در نهایت باعث از بین رفتن بافتهای نگهدارنده دندان می‌شود. لذا جرمگیری بسیار میتواند مثمرثمر باشد. هر چند که ممکن است یک‌سری حساسیتهای زودگذر ایجاد کند، اما این تصور که اگر دندانها را جرمگیری کنیم عادت میشود، تصوری اشتباه است.
توکلی با اشاره به این مطلب تصریح کرد: جرمگیری باید اصولی و به‌ طور صحیح انجام شود و بعد از آن نیز باید بهداشت دهان و دندان رعایت شود، چرا که اگر این‌ گونه نباشد تاثیر کوتاه‌ مدتی خواهد داشت. از همین رو توصیه می‌شود زنان باردار به دلیل اینکه دچار تغییرات تغذیهای و هورمونی می‌شوند مورد معاینه دهان و دندان و حداقل یک‌بار جرمگیری قرار گیرند.
این دندان‌پزشک یادآور شد: مهمترین مشکلی که در حال حاضر گریبان‌گیر مردم است، تغذیه ناسالم و نامناسبی است که در بین مردم رواج یافته و باید این رویه اصلاح شود. به همین جهت خدمات پیشگیری دندان‌پزشکی بسیار راحتتر و کم‌هزینه‌تر است. از این ‌رو استفاده از مسواک و نخ دندان از ملزومات خدمات پیشگیری محسوب می‌شود و باید از این اصول پیشگیری بیشترین بهره را برد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha