چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 134128

حریم خصوصی و فضایی که هر فرد در ارتباطاطش ایجاد می کند؛ در انواع تیپ های شخصیتی، متفاوت جلوه می کند. مطمئنا زن و شوهر با پذیرش بیشتر هم و همدلی و درک متقابل، خواهند توانست حریم خصوصی خود را به فضایی صمیمانه تبدیل نمایند.

سلامت نیوز:حریم خصوصی و فضایی که هر فرد در ارتباطاطش ایجاد می کند؛ در انواع تیپ های شخصیتی، متفاوت جلوه می کند. مطمئنا زن و شوهر با پذیرش بیشتر هم و همدلی و درک متقابل، خواهند توانست حریم خصوصی خود را به فضایی صمیمانه تبدیل نمایند.

 حریم خصوصی privacy بعنوان حالت یا وضعیت عاری شدن از تعرض یا اختلال در امور زندگی شخصی معنی شده و ریشه آن از کلمه private به معنی خصوصی است.
به گزارش سلامنت نیوز، دكتر میناپورفرخ، روان شناس در رادیو سلامت با بیان این مطلب گفت: حریم خصوصی به مفهوم محدودیت دسترسی دیگران به جسم یا افکار و احساسات یک فرد است. انسان از یک طرف استقلال فردی دارد و از طرف دیگر با توجه به اینکه در جامعه و در ارتباط با دیگران زندگی می کند موجودی اجتماعی است.
    وی ادامه داد: این طبیعت دوگانه انسان باعث می شود فرد در عین حال که خودش را به جامعه در هم آمیخته می بیند و در جمع حضور پیدا می کند؛ ولی در عین حال در حفظ استقلال فردی و حریم خصوصی خود تلاش می کند. با پیشرفت تکنولوژی امروزی، وجود شبکه های اجتماعی و اطلاعات سایبری، به نظر می رسد که این حریم خصوصی کم رنگ تر شده و شاید به نظر عادی برسد؛ ولی ناخودآگاه پیامدهای خودش را مثل اضطراب و استرس در خانواده به همراه دارد.
    این روان شناس در ادامه افزود: دو فردی که با هم ازدواج می کنند، با حفظ هویت کسب شده ای که نسبت به آگاهی از خود، هویت شغلی، مذهبی، اعتقادی و فرهنگی دارند؛ طبیعی است که می خواهند از هم و دنیای هم بیشتر بدانند و همین امر باعث در هم تنیدگی و جابجایی مرزهای یکدیگر می شود. بنابراین لازم است که فضای ارتباطات اجتماعی بعد از ازدواج دوباره تعریف شود.
    پورفرخ در پایان اظهاركرد: حریم خصوصی و فضایی که هر فرد در ارتباطاطش ایجاد می کند؛ در انواع تیپ های شخصیتی، متفاوت جلوه می کند. مطمئنا زن و شوهر با پذیرش بیشتر هم و همدلی و درک متقابل، خواهند توانست حریم خصوصی خود را به فضایی صمیمانه تبدیل نمایند. یادآور می شود، برنامه «خیابان بهبودی» به تهیه كنندگی «سیماغفاری» و گویندگی «مصطفی مصطفوی» شنبه تا چهارشنبه ساعت 17و5 دقیقه از رادیو سلامت پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha