وزیر بهداشت در چهارمین جلسه دبیران اجرایی ستادهای استانی نظارت بر اجرای تعرفه‌ها، گفت: وزارت بهداشت به عنوان نماینده بخش دولتی و در کنار سازمان نظام پزشکی است.

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت در چهارمین جلسه دبیران اجرایی ستادهای استانی نظارت بر اجرای تعرفه‌ها، گفت: وزارت بهداشت به عنوان نماینده بخش دولتی و در کنار سازمان نظام پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی در چهارمین جلسه دبیران اجرایی ستادهای استانی نظارت بر اجرای تعرفه‌ها، گفت: دبیران اجرایی ستادهای استانی نظارت بر تعرفه علاوه بر دفاع از حقوق مردم باید از حقوق پزشکان نیز دفاع کنند.
وزیر بهداشت، سازمان نظام پزشکی را نماینده صنف پزشکان دانست و گفت: متاسفانه فضا سازی‌های رسانه‌ای علیه این سازمان صورت گرفته است که این سازمان در جهت منافع متخلفان عمل کرده و حقوق مردم را مطالبه نمی‌کند که این قضاوت منصفانه‌ای نیست و خدمات خوب و مثبت این سازمان نادیده گرفته شده است.
وی در ادامه افزود: در هر سیستمی علی‌رغم وجود سیستم های نظارتی، ممکن است تخلفاتی صورت گیرد و جامعه پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست و البته باید جلوی این تخلفات اندک هم گرفته شود.
هاشمی بر واگذاری امور هر صنفی از جمله جامعه پزشکی به خود آن صنف تاکید کرد و گفت: دلیلی وجود ندارد که وزارت بهداشت در جایگاه سازمان نظام پزشکی قرار گیرد. در خصوص تعرفه ها، وزارت بهداشت به عنوان نماینده بخش دولتی در کنار سازمان نظام پزشکی است. در حال حاضر سازمان نظام پزشکی نقش ویژه خود را در هر دو وجه حقوق پزشک و حقوق مردم ایفا می‌کند.
وی در ادامه رسیدگی به تخلفات تعرفه‌ای را از وظایف دبیران اجرایی ستادهای نظارت بر تعرفه‌ها در سازمان نظام پزشکی بیان و تاکید کرد: معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در خط دوم این رسیدگی قرار دارند و چنانچه در یک استانی توانمندی برای رسیدگی به تخلفات توسط سازمان نظام پزشکی نبود، نظام پزشکی مرکز می‌تواند مسئولیت این رسیدگی را از رییس دانشگاه یا معاونین درمان آن دانشگاه بخواهد بنابراین باید ساز و کارهای گذشته اصلاح شود.
وزیر بهداشت همچنین، بر ضرورت استفاده از شیوه نامه‌ای رسمی از سوی سازمان نظام پزشکی برای رسیدگی به تخلفات تعرفه‌ای تاکید کرد و در ادامه با تاکید بر اینکه قانون به عنوان یک سد برای متخلفین محسوب می‌شود، افزود: حتی اگر قانون ایراد و اشکالاتی داشته باشد رعایت آن از وقوع هرج و مرج جلوگیری می‌کند.
وزیر بهداشت بر عدم ساده‌انگاری نظارت بر تعرفه‌ها از سوی دبیران اجرایی ستادهای استانی نظارت بر تعرفه‌ها تاکید کرد و گفت: چنانچه دبیران قاطع عمل نکنند موجب می‌شود تا تمام اعتبارات حوزه سلامت به بخش‌های دیگر واگذار شود و به دنبال آن آسیب به حقوق مردم و جامعه پزشکی وارد می‌شود.
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به فضاسازی‌های نامناسب علیه پزشکان، گفت: متاسفانه عده‌ای خواستند میان جامعه پزشکی و کادر درمان با دیگر قشرهای جامعه فاصله ایجاد کنند. ما نباید یک ملت 80 میلیونی را فدای تعداد محدودی از افراد متخلف کنیم یا همه جامعه پزشکی را قربانی درصد کمی از افراد متخلف نماییم.
وی در ادامه با اشاره به این که همکاری پزشکان در طرح تحول نظام سلامت یکی از عوامل مهم اجرای موفق این طرح است، تاکید کرد: جامعه پزشکی نباید تحت تاثیر انتقادات و حاشیه‌ها قرار گیرد، چرا که توجه به حاشیه‌ها و حاشیه سازی‌ها باعث عقب ماندگی طرح می‌شود.
هاشمی بر ضرورت رعایت احترام جامعه پزشکی و در عین حال رعایت حقوق مردم برای اجرای هر چه بهتر گام سوم طرح تحول سلامت تاکید کرد.
وزیر بهداشت در پایان ضمن اشاره به عملکرد بیمه‌ها در اجرای طرح تحول سلامت، افزود: بیمه‌ها با انجام تعهدات خود می‌توانند به موفقیت طرح تحول نظام سلامت کمک کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستار ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    3 0
    جناب وزیر این تخلفات آنچنان که شما می فرمایید شایعه نیست و وجود دارد واندک هم نمی باشد.همان طور که با افزایش کارانه پزشکان یکی از کارهای که باید انجام می دادند حضور فیزیکی اساتید در بیمارستانها بود ما در بخش ها با چشم خود میبینیم که دریغ از یک دقیقه افزایش.
  • رضا ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    3 0
    نیازی به فضا سازی نیست .چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است...
  • ب.ن ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    آقای وزیر کدوم شایعه؟؟؟ من خودم مورد تعرض یک پزشک قرار گرفتم ولی هیچ کاری نتونستم برای دفاع از حیثیتم انجام بدم چرا یک پزشک باید به بیمارش دست درلزیمما م کنه البته با شناختی که از منطق شما ما مردم بابت اعتراض تون به سریال در حاشیه پیدا کردیم حتما میگید این هم شایعه اس ما مردم درد مون از دست شما پزشکابه کی بگیم واقعا از دشمنان شکایت برند به دوستان ، چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم