یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 13415

پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا در آخرین مطالعات خود موفق به شناسایی ضعف سرطان پانكراس شدند.

به گزارش سلامت نیوز، محققان مركز سرطان دیویس در دانشگاه كالیفرنیا یك نقص متابولیك را در سلولهای سرطانی پانكراس شناسایی كرده‌ و خاطرنشان كردند كه با استفاده از این اطلاعات جدید می‌توان پیشرفت این سرطان كشنده را به تعویق انداخت.

این محققان دریافتند: سلولهای سرطانی پانكراس نمی‌توانند اسید آمینه «آرجنین» را تولید كنند. در حالی كه این اسید آمینه در فرآیندهایی چون تقسیم سلولی، بهبود زخم، عملكرد سیستم ایمنی و نیز تنظیم هورمونها نقش حیاتی دارد.

به گفته محققان؛ فقدان پیشرفت در زمینه درمان این سرطان در سالهای اخیر عواقب ناامید كننده‌ای در پی داشته است؛ چرا كه اغلب زمانی بیماری تشخیص داده می‌شود كه پیشرفته شده و به سایر اعضا منتشر می‌شود. به طوری كه حتی فرصت جراحی هم از دست می‌رود. اما كشف جدید نقطه امیدی برای دانشمندان محسوب می‌شود.

این پژوهش در مجله بین المللی سرطان منتشر شده است.

پانكراس یا لوزالمعده، غده بزرگ خوشه مانندی است كه نزدیك معده قرار دارد. سرطان پانكراس یكی از كشنده‌ترین سرطانهای جهان به حساب می‌آید. تشخیص این سرطان در مراحل اولیه بیماری كار دشواری است بنابراین باید عوامل بروز بیماری را شناخته و در امر پیشگیری اقدام نمود.

عواملی چون استعمال دخانیات،‌ دیابت، بالا رفتن سن، مصرف زیاد پروتئین‌های حیوانی و چرب، مصرف زیاد قهوه و نیز سابقه ابتلا به عفونتهای مزمن پانكراسی می‌تواند باعث بروز این سرطان شود.

هم چنین درد و سوزش سردل، كاهش وزن، درد پشت، تهوع، استفراغ، یرقان و آشفتگی‌های هیجانی از علائم ابتدایی این سرطان به شمار می‌آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha