مدیر روابط عمومی محیط زیست استان گلستان گفت: آتش‌سوزی روز یکشنبه در پارک ملی گلستان باعث سوختن 4.5 هکتار از اراضی جنگلی شد.

سلامت نیوز: مدیر روابط عمومی محیط زیست استان گلستان گفت: آتش‌سوزی روز یکشنبه در پارک ملی گلستان باعث سوختن 4.5 هکتار از اراضی جنگلی شد.

این آتش سوزی در مناطق قره قاشلی، اینچه سو و یاروم پله حوزه قوش چشمه در شرق استان گلستان روی داد.

احمد دباغیان گفت: این آتش، یکشنبه چهاردهم دی در مناطق قره قاشلی، اینچه سو و یاروم پله حوزه قوش چشمه در شرق استان روی داد که با حضور به موقع محیط بانان و نیروهای بومی، اعضای شورا و دوستداران طبیعت و با استفاده از بیل، شن کش و کوله آب پاش مهار شد.

او گفت: این حریق از نوع کف سوزی بوده و بر اثر آن برگ‌های خشک درختانی مانند افراء، ولیک و بوته های تمشک طعمه آتش شدند.

دباغیان از خلع ید یک قطعه زمین از اراضی تصرف شده در پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: برای حفظ اراضی ملی، 1530 مترمربع از اراضی منطقه دشت شاد (داخل پارک ملی گلستان) که سالها متمادی به تصرف غیرقانونی درآمده و زیرکشت محصولات کشاورزی قرار گرفته بود با پیگیری‌های حقوقی پس از جلوگیری از گسترش بیشتر با رای دادگاه مبنی بر خلع ید، رفع تصرف شد.

از اول سالجاری تاکنون در سطح 22هزار و 677مترمربع به استناد ماده 690 قانون مجازات اسلامی و بند (د) ماده 10 قانون شکار و صید از هرگونه تصرف عدوانی (غیرقانونی) در اراضی منطقه جلوگیری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha