یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف شیر، غذاهای آماده، ماهی و جلبرگ های خوراکی به دلیل آلرژی زا بودن ، در بروز جوش بر روی بخش های مختلف پوست بدن موثر است.

دکتر رضا آمری نیا در گفت و گو با ایرنا افزود: تغییرات هورمونی همراه با سایر عوامل همچون حساسیت های غذایی، مصرف داروهای ضد بارداری و ید موجود در نمک های یددار نیز از دیگر علل بروز جوش بر روی پوست بدن است.
وی اظهار داشت: براساس تحقیقات انجام شده کاهش میزان عنصر "روی" در بدن نیز سبب افزایش پیدایش جوش بر روی پوست می شود.
وی با بیان اینکه جوش بر اثر اختلال در غدد چربی پوست در نواحی صورت، بازوان، سینه، شانه و پشت کمر بروز می کند، افزود: از علل مهم بروز جوش تغییرات هورمون های جنسی در سنین بلوغ است که سبب افزایش ترشح ماده ای به نام "سبوم" می شود.
این متخصص تغذیه با اشاره به مواد غذایی موثر در کاهش جوش روی پوست، گفت: مصرف کدو، کرفس، کاهو، هویج، اسفناج، میوه جات تازه، حبوبات، برنج کامل سبوس دار، لوبیا، گردو، تخم مرغ، گوشت ماکیان و صدف های خوراکی در درمان جوش و پیشگیری از بروز آن موثر است.
دکتر آمری نیا افزود: تمیز نگهداشتن پوست و پرهیز از مصرف دارو یا کرم های روغنی نقش موثری در پیشگیری از بروز جوش روی پوست دارد.
وی ، بخور دادن پوست، جلوگیری از ترکاندن جوش، کاهش مصرف کربوهیدرات ها، کاهش استرس، شستشوی مکرر پوست، مصرف ویتامین های گروه A همراه با داروهای آنتی بیوتیک، ویتامین B6، کپسول روی و ژل هایی از نوع "نیاسینامید" را از راه های درمان جوش عنوان کرد.
وی یادآور شد: مصرف طولانی مدت داروهای آنتی بیوتیک سبب کمبود ویتامین های گروه B در بدن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha