دبیرکل خانه پرستار، به تشریح جزئیات دیدار اعضای کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با مشاور عالی رئیس جمهوری پرداخت.

دیدار کمیته پرستاری با مشاور عالی رئیس جمهور/ خواسته پرستاران

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار، به تشریح جزئیات دیدار اعضای کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با مشاور عالی رئیس جمهوری پرداخت.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، اظهارداشت: مشکل جامعه پرستاری در دولت جدید این بود که نمی توانست به حلقه اول دولت برسد و حرفهایش را بزند.

وی گفت: اعضای کمیته پیگیری مطالبات پرستاری، در جلسه ای که برای اولین بار با دکتر نجفی مشاور عالی رئیس جمهوری داشتیم، خواسته ها و مطالبات پرستاران را بازگو کردیم.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه اعضای شورای مرکزی خانه پرستار در این دیدار ضمن طرح مشکلات جامعه پرستاری، به آسیب شناسی این مشکلات پرداختند، افزود: در این دیدار، دلایل بی توجهی به حرفه پرستاری را که ناشی از ساختار ناکارآمد وزارت بهداشت است، بازگو کردیم.

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاران به تشریح این ناکارآمدی پرداخت و گفت: در این دیدار گفتیم که سیاست های پزشک سالارانه ای که همواره در دولت های مختلف بر وزارت بهداشت حاکم بوده است، باعث شده تا خروجی وزارتخانه تنها به نفع گروهی خاص باشد و بقیه گروه های درمانی که بیش از 90 درصد افراد تاثیر گذار در نظام سلامت را تشکیل می دهند، هیچ عایدی از این تصمیمات نداشته باشند.

دبیر کل خانه پرستار با اعلام اینکه طرح تحول سلامت نیز توسط همین گروه قلیل در وزارت بهداشت تهیه شده است، افزود: متاسفانه در این طرح نخواسته اند از مشارکت گروه 90 درصدی تیم سلامت استفاده کنند که در راس آنها، پرستاران قرار دارند.

وی با عنوان این مطلب که 80 درصد خدمات سلامت توسط همین گروه 90 درصدی ارائه می شود، ادامه داد: قطعا، طرح تحول سلامت می توانست با مشارکت بقیه گروه های پزشکی و پرستاری، که بیشترین نقش را در نظام سلامت دارند، بهتر اجرا شود.

به گفته شریفی مقدم، طرح تحول سلامت برگرفته از طرح کارانه پزشکان است که طرحی نخ نماست و سالهاست از سیستم نظام سلامت دنیا حذف شده است.

وی در ادامه به جزئیات روند اعتراض ها و انتقادات جامعه پرستاری اشاره کرد و افزود: در ابتدا با نامه نگاری به رئیس جمهور، کمیسیون اصل نود و...، گلایه های خودمان را مطرح کردیم اما به علت بی توجهی وزارت بهداشت، منجر به تجمع پرستاران در مقاطع مختلف گردید.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه جامعه پرستاری به دنبال سهم خواهی و زیاده خواهی از دولت و نظام سلامت نیست، گفت: بحث ما، کاهش اختلاف پرداختی در نظام سلامت است.

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاران، سپس به صحبت های مشاور عالی رئیس جمهور در این دیدار اشاره کرد و افزود: دکتر نجفی با شنیدن گلایه های ما، قول دادند که آنها را به رئیس جمهور منتقل کنند.

وی در پایان افزود: امیدواریم با طرح مشکلات پرستاری، زودتر موانع بر سر راه خدمت پرستاران برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    16 1
    خدا خیرتون بده به داد ما برسید. براتون آرزوی موفقیت می کنم
  • nader ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    20 0
    از آقای میرزابیگی خواهش می کنم که این قدر دروع نگویند کجا ما پپرستاران راصی هستیم؟
  • پرستار ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    16 0
    با سلام وخسته نباشید از همه تلاشهای شما بزرگواران ،ما پرستاران به وجود عزیزانی چون شما به خود می بالیم،به امید موفقیت
  • سهیلا ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    16 0
    با سلام و خسته نباشید. آقای شریفی مقدم از زحمات بی دریغ شما از طرف خودم و همه ی همکاران بی نهایت سپاسگزارم،انشاءالله که با تلاش های شما و حمایت ما،همه ی مشکلات جامعه ی پرستاری یکی پس از دیگری برطرف شود.
  • پرستار ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    17 0
    سلام دست اقای شریفی مقدم و دیگر دلسوزان مردم درد نکنه. با. جود اختصاص بدجه کلان به وزارت بهداشت در سایت های مختلف خبری می خواتیم که همچنان کار می لنگد چه در بخش های سرپایی چه درمانگاه ها چه در بیمارستان ها.و همجنان تقاضای بودجه بیشتر توسط وزارت بهداشت مطرح می شود. پرستاران و سایر کارکنان در نظر گرفته نشده اند و فقط افزایش درامد پزشکان در نظر گرفته شده.
  • مژگان ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    17 1
    با سلام ,پرستاری بخش مهمی از تیم درمان است و اختلال در کار پرستاری عواقب مخاطره امیزی برای بیماران دارد .امروز پرستاری در وضعیت بحرانی است ! از مسئولین میخواهیم صدای ما را بشنوند و خواسته های ما را که نماینده های واقعی پرستاری از طریق کمیته پیگیری بیان نموده اند ,پاسخگو باشند ! ما خواستار عدالت در پرداختها هستیم !
  • پرستار ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    14 0
    با تشکر از اقای شریفی مقدم وهمکاران ایشان
  • LILLA ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    15 1
    و من الله التوفيق دست بوس زحمت كشاني هستيم كه به دل پژمرده صنف پرستاري نور اميد ميدهند,خداقوت,اجرتان باخدا
  • HP ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    16 0
    انشاالله حرفهاي ما به گوش رييس جمهور خواهد رسيد واين سکوت خواهد شکست قبل از اينکه کاسه ي صبرمان بشکند!!!
  • اجمد ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    14 0
    با تشکر از زحمات صادقانه و بي شائبه جنابعالي وهمکارانتان دعاي جامعه پرستاري بدرقه راهتان باد
  • SIAMAK ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    14 0
    گوش اگرگوش تووناله اگرناله من آنچه البته به جايي نرسد فرياداست . . .يعني 7سال ديگر صبوري کنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • HADAVAND ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    14 0
    همه اميد ما به شما و همکارانتان در خانه پرستارمي باشد خداقوت و روسياهند نظام پرستاري و معاون پرستاري که آنها بايد پيشتاز مي شدتد. اي کااي کاش صحبتها بدون واشطه به گوش رييس جمهور مي رسيد و اميدواريم ايشان بيطرفانه و از روي عدالت قضاوت و رفتار نمايند
  • نمکی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    18 0
    نماينده واقعي جامعه پرستاري خانه پرستار و شخص اقاي شريفي مقدم هستند نه كس يا ارگان ديگري...
  • یونس ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    15 1
    به امید روزهای خوب منتظر خبرهای خوب هستیم
  • هدایت ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    18 1
    ممنونم از تلاش دوستانمان جهت احقاق حقوق پرستاری مسوولین باید ، شان و جایگاه والای پرستار و پرستاری رو درک کنن و انصاف و عدالت در پرداختها رو مدنظر داشته باشن
  • سپاهی ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    6 0
    نظرات وفرمایشات کاملا خواسته های پرستاری ومرد تایید پرستاران است
  • ahoora ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    7 0
    با سلام.تعرفه گذاري پرستاري بدون قيدوشرط بايد اجرا شود چون مطابق با روح قانون است وما از مواضع خود تا حصول نتيجه كوتاه نخواهيم امد.به اميد سربلندي ايران وايراني
  • پرستار ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    7 0
    به امید روزی که لبخند بر لبان تمامی پرستارها جاری شود...با تشکر
  • فروغ ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    7 0
    سلام. باهمه وجود ازتمانی زحماتتون تشکرمیکنم.همیشه ما پشت شماهستیم. سیستم تعرفه گذاری تدی بیمارستانها راهداندازی شده وبه شدت وقت گیروکاربا آن نیازمند آموزش دورهدی خاص میباشد وتمامی زحمتش بعهده پرستاراست.درحالیکه دربودجه94هیچ اشاره ای به آن تشده است...لطفا پیگیر این قضیه هم باشید. باامید به خدای بزرگ دست دردست هم هیتیم.
  • نسرین ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    6 1
    با تشکر از تمام کسانی که دلسوز رشته شریفمون هستند،امیدوارم روزی بیاد که تمام حقوق اجتماعی رو هم به دست بیاریم،،جایگاه و شأن پرستاری در جامعه جالب نیست.
  • نيلوفر ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    7 0
    باتقديروتشكر از اقاي شريفي مقدم و همكاران در كميته بيكيري زين بس سازمان نظام برستاري براي ما بي معنا بوده و حقوق خود را از طريق اين كميته بيكيري ميكنيم
  • ایمان اسماعیلی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    7 0
    ضمن تشکر از آقای شریفی مقدم که مسرانه پیگیر گرفتن حق پرستار که سالهاست توسط گروهی خاص پایمال شده است می باشند.امیدواریم اینگونه مذاکرات نتیجه مثبت داشته و نیاز به تجمعات بعدی که همه ما امادگيشو داریم نباشد.
    • عبدی ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      5 0
      تا حالا که خون پزشکا رنگینتر بوده و پول لازم بودن تا به سفرهای خارجه ... و ماشین های اخرین مدل و خونه های ویلایی ... دستیابی داشته باشن و دیگران فقط باید بخورن تا نمیرن و بتونن کار کنن وقسطاشونو بدن
  • پرستار ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    7 0
    سلام. اقای شریفی مقدم و دیگر اعضای کمیته پیگیری مطالبات پرستاران دستتون درد نکنه که حرف دل همه پرستارات ایران را به مقامات بالا کفتید.به امید برقراری عدالت
  • ژرف ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    3 0
    ممنون از پیگیری مستمر جنابعالی، پیشنهاد میکنم در انتخابات نظام پرستاری جدید شرکت نمایید ،
  • آرست ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    4 0
    به امید برقراری عدالت در سیستم درمانی کشور عدالتی که در آن پرستار هیچ دغدغه ای جز سلامت بیمارش نداشته باشد و بیمار نیز جز درد بیماری مشکل دیگری نداشته باشد
  • پرستار ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    5 0
    با تشکر فراوان از بزرگمرد تاریخ پرستاری ایران. در صورت تصویب قوانین سختگیرانه برای درآمد پرستاران به تجمع مجدد خواهیم پرداخت. هدف طرح تحول نظام سلامت رضایت بیماران نبوده و نیست. پرستاران در مقابل ظلم سکوت نخواهند کرد!