آیا می دانید در بیماری ها و اختلالاتی مانند سردرد، تب، نفخ، گاز معده، آسم و ضعف تمرکز چه چیزی با هم مشترک است؟

نشانه هایی که با بروز التهاب در بدن ارتباط دارد

سلامت نیوز: آیا می دانید در بیماری ها و اختلالاتی مانند سردرد، تب، نفخ، گاز معده، آسم و ضعف تمرکز چه چیزی با هم مشترک است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این ها نشانه هایی است که با بروز التهاب ارتباط دارد. بافت های مختلف واکنش متفاوتی به التهاب نشان می دهد.

به گفته متخصصان التهاب مزمن را که در بدن ایجاد می شود به سختی می توان تشخیص داد تا التهاب معمولی مانند ورود شیء نوک تیز در انگشت.

در نوع مزمن، التهاب می تواند به بروز دیابت نوع ۲، درد مفصل و التهاب اعضای داخلی بدن منجر شود. اما موارد ایجاد کننده التهاب:

*نوشیدنی های الکلی *رنگ ها *طعم دهنده های مصنوعی *باکتری *ماده شیمیایی *لبنیات *برخی از داروها *ورزش *چربی ها (برخی درمان می کند و برخی آسیب می رساند). *انسولین (اگرچه برای پردازش قند موادغذایی لازم است اما بیش از حد آن می تواند مضر باشد). *مواد نگه دارنده (نوع مصنوعی آن مضر است اما گیاهی در دوز پایین مفید است) *استرس.

استرس معمولی با گرفتن دوش سرد، مصرف آنتی اکسیدان ها و ورزش متعادل کاهش می یابد.

*استرس شدید در پی خواب خیلی کم، ورزش بیش از حد یا ورزش نکردن و مصرف غذاهای فرآورده به وجود می آید.

لازم است توجه کنید که همه نوع التهاب مضر نیست. التهاب واکنش سالم و لازم به آسیب دیدگی بدن است. این بخشی از روندی است که بدن خود درمانی می کند. مشکلات مربوط به التهاب زمانی آغاز می شود که واکنش التهابی متوقف نمی شود و به صورت مزمن ادامه پیدا می کند. از نمونه های التهاب مزمن می توان به بیماری تیروئید اشاره کرد که به تیروئید، لوپوس، ام اس و دیابت نوع ۲ منجر می شود. بیماری های خود ایمنی می تواند آنتی بادی هایی در بافت های خاص مانند تیروئید یا مغز ایجاد کند. حتی اگر به لحاظ ژنتیکی مستعد التهاب باشید، با اتخاذ بعضی از شیوه ها می توانید علایم التهاب را کاهش دهید. واقعیتی که به آن توجهی نمی شود این است که بدن ما انسان ها برای نوع خاصی از فعالیت ها طراحی شده است نشستن به مدت طولانی، خوردن غذاهای ناسالم و تماشای تلویزیون تا دیروقت مناسب بدن ما نیست. به گفته متخصصان، باید فهمید علت بروز التهاب در بدن چیست و آن را از زندگی حذف کرد؛ لازمه کنترل التهاب طولانی مدت، حذف عاملی است که به بافت آسیب می رساند. در مورد بیماری قلبی، سکته، دیابت، مصرف زیاد قند و کربوهیدرات ها علت بروز التهاب است و باید در برنامه غذایی محدود شود. در صورتی که به مواد غذایی مانند دانه سویا، تخم مرغ، ذرت و مغز میوه حساسیت دارید، آن ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha