درحال حاضر براساس چشم انداز بیست ساله کشور، استراتژی شنوایی شناسی درکشور تدوین شده است.

استراتژی بیست ساله شنوایی شناسی درکشور تدوین شد
سعید فراهانی درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: گروهی از پژوهشگران این انجمن با مطالعه بیست سال گذشته کشور در زمینه شنوایی شناسی و استخراج آماری نقاط قوت، فرصت ها و تهدیدهای دراین زمینه، استراتژی بیست سال آینده کشور را در این حوزه تدوین کرد.
وی بیان داشت: نبود تعرفه های قانونمند و مشخص برای خدمات شنوایی شناسی، وجود نواقصی در آیین نامه اجرایی شنوایی شناسی و وارد نشدن سازمان های بیمه گر در بحث درمان شنوایی شناسی بیماران به علت نامشخص بودن قیمت درمان این بیماران وکمبود پست های شنوایی شناسی در مناطق محروم کشور از جمله معضلات پیش روی این انجمن است.
رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با اعلام اینکه درحال حاضر 500 نفر عضو انجمن هستند خاطرنشان کرد: این انجمن در سال هشتاد و چهاربا کسب پروانه کار از کمسیون بهداشت و درمان و به منظور ایجاد ارتباط علمی، فنی ، تحقیقاتی و آموزشی و تبادل نظر بین محققین ،متخصصان و کارشناسان علم شنوایی شناسی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اظهارداشت: راه اندازی سایت ، چاپ و انتشار چندین خبرنامه، برقراری ارتباط پویا و موثر با وزرات بهداشت و رفاه و تامین اجتماعی و ارگان های وابسته به آن، ایجاد زیر ساخت های لازم جهت فعالیت به عنوان NGO و ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها و طراحی آرشیو مستندات پرونده اعضای انجمن از اقدامات اساسی صورت گرفته دراین انجمن است.
فراهانی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی وارائه برنامه های غربالگری شنوایی برای کودکان در سه استان گلستان، اردبیل و هرمزگان و برپایی گروه های آموزشی و همگرایی علمی با اعضای هئیت علمی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، جندی شاپور، اهواز و همدان ازاقدامات انجام شده توسط این انجمن است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha