دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 13431

گرفتگی تقریباً دائمی بینی در طول شبانه روز، ترشح چرکی از بینی یا از پشت حلق و همچنین کاهش حس بویایی را از علایم عمده بیماری سینوزیت عنوان کرد و گفت: بعد از این سه علامت ممکن است سردردها نیز از علایم عفونت‌های سینوس باشند.

دکتر امیر آروین سازگار دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب ادامه داد: بسیاری از افراد، تنها به علت سردردهایی که گه گاه پیشانی یا قسمت دیگری از سر آنها را درگیر می‌کند، با عنوان مبتلا به سینوزیت به ما مراجعه می‌کنند در حالی که علت سردرد آنها مقوله دیگری است.

وی ادامه داد: بسیاری از این افراد به کلینیک‌ها و مطب‌ها مراجعه می‌کنند و به اشتباه به آنها گفته می‌شود که سینوزیت دارند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراجعه افراد بسیاری به آنها تحت عنوان مبتلا به سینوزیت اما با شکایت غیرمربوط به این بیماری و از سوی دیگر وجود افرادی زیادی که علی رغم سالها ابتلا به سینوزیت از این موضوع بی اطلاع هستند را یک مشکل عمده در کشور دانست.

وی با بیان اینکه سینوزیت از علل شایع سردرد نیست، گفت: امکان دارد که احساس فشار در صورت یا عدم حس خوب در سرو صورت وجود داشته باشد اما سردردهای تیر کشنده از علایم مشخصه سینوزیت‌ها نیستند.

دکتر سازگار ادامه داد: هرچند در موارد غیرشایع ممکن است که سردردها به خصوص در ناحیه پیشانی و آن نیز تنها به صورت موضعی در بین دو چشم از علایم تشخیصی سینوزیت باشد اما سه علامت گرفتگی بینی، ترشح بینی یا ترشح پشت حلق و کاهش بویایی علایم بسیار مهم و مشخص تری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha