وزارت بهداشت با توجه به آغاز تشرف زائران به حج تمتع با صدور اطلاعیه‌ای به منظور حفظ سلامتی زائران توصیه‌هایی را ارایه داد.

براساس این اطلاعیه، زائران حج تمتع باید به منظور حفظ سلامت خود در حین و بعد از سفر به راهنمایی‌ها و توصیه‌های مركز پزشكی سازمان حج و زیارت و پزشكان كاروان توجه جدی داشته باشند.

همچنین با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال بروز بیماری آنفلوآنزا و شیوع آن ‌به علت تراكم جمعیت و تماس نزدیك افراد برای انجام اعمال مناسك حج، به زائران حج تمتع توصیه شده علاوه بر دریافت واكسن مننژیت كه تلقیح آن الزامی است، نسبت به دریافت واكسن آنفلوآنزا نیز اقدام كنند.

در این اطلاعیه با یادآوری این كه واكسن «مننژیت» تنها واكسن اجباری برای اعزام‌شوندگان به حج تمتع است، تصریح شده است: مركز پزشكی سازمان حج و زیارت كما فی السابق 10 روز پیش از عزیمت زائران نسبت به تزریق آن اقدام می‌كند از این رو به زائران به ویژه گروه‌های در معرض خطر توصیه می‌شود كه با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال بروز بیماری آنفلوآنزا، شخصا نسبت به دریافت واكسن آنفلوآنزا اقدام كنند.

گفتنی است، افراد مسن (بالای 60 سال )، افراد با سابقه بیماری‌های مزمن قلبی و ریوی مانند آسم و برونشیت، مبتلایان به بیماری دیابت و افراد مبتلا به نارسایی‌های كلیوی، ‌گروه‌های در معرض خطربرای ابتلا به آنفلوانزا هستند كه تزریق واكسن آنفلوآنزا برای آنان الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha