وزیر بهداشت بر رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی در مناطق شرقی کشور تاکید کرد.

بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی شرق کشور

سلامت نیوز:وزیر بهداشت بر رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی در مناطق شرقی کشور تاکید کرد.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی گفت: نیازهای فوری مراکز بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان تامین می شود و در آینده نزدیک سیمای سلامت این منطقه بهبود قابل توجهی می یابد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: جهت گیری ها در خدمات دانشگاه باید جهت گیری با رویکرد بهداشتی و سلامت محور باشد، همان طور که در سطح کلان دولت توجه به حوزه بهداشت معطوف است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه در حوزه های درمان نیز کمبودهایی مشهود است گفت: با در نظر گرفتن این شرایط باید در کنار توجه به بهداشت، خدمات درمانی مردم نیز تامین شود.

هاشمی با اذعان بر اینکه اگر ما شاهد شیوع بیماری های غیر واگیر در کشور هستیم به دلیل عدم توجه به موضوع بهداشت در سال های دور و نزدیک است، به بیان برخی کم توجهی ها در گذشته پرداخت و گفت: اگر در آن مقطع در این حوزه خوب عمل می شد، در حال حاضر شاهد بسیاری از این قبیل مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نبودیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر نگاه دولت توجه به بهداشت در مرحله نخست و سپس پرداختن به بخش درمان است، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: قدم های خوبی در این مسیر برداشته شده است، اگرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

هاشمی با اشاره به بازدید های امروز از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان زابل گفت: در این بازدید ها مشخص شد وضعیت حضور نیروهای متخصص در این منطقه متفاوت تر از گذشته است، اگرچه زیرساخت ها در جایگاه مطلوب نیست.

وی با ابراز خرسندی از اینکه به لحاظ تامین نیروی متخصص به ویژه پزشک کمبودی در این منطقه وجود ندارد این امر مایه امیدواری توسعه بهداست و درمان در این منطقه دانست.

هاشمی با تاکید بر تامین نیازهای فوری مراکز بهداشتی درمانی اظهار امیدواری کرد: در ماه های آینده سیمای سلامت این منطقه بهبود قابل توجه پیدا کند.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به هشدار دهنده بودن آمار مبتلایان به سل در این منطقه بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه پیشگیری و انجام اقدامات مراقبتی برای کاهش آمار مبتلایان به سل تاکید کرد.

وی در بازدید از شهرستان هامون که دارای 40 هزار نفر جمعیت و 9 مرکز بهداشت، 45 خانه بهداشت، 11 پزشک و 2 دندانپزشک است، گفت: نکته قابل توجه در این شهرستان این است که به رغم اینکه در گذشته از حضور پزشک محروم بوده است، در حال حاضر به لحاظ حضور پزشک کمبودی ندارد.

جراحی چشم 15 نفر از بیماران

هاشمی همزمان با سفر یک روزه خود به استان سیستان  و بلوچستان و پس از شناسایی بیماران نیازمند عمل جراحی چشم توسط تیم موسسه خیریه نوراوران که در یک ماه گذشته در این استان مستقر بوده اند، 15 نفر از بیماران را مورد عمل جراحی قرار داد.

موسسه خیریه نورآوران مدت 33 روز است که در این منطقه مستقر شده و خدمات بهداشتی و درمانی چشم پزشکی و دندانپزشکی ارائه می کند.

این موسسه در مدت زمان استقرار در منطقه محروم دولت آباد، 2 هزار و 700 ویزیت چشم پزشکی و یک هزار و 150 ویزیت دندانپزشکی انجام داده است که از این تعداد 170 نفر کاندیدای عمل جراحی چشم و 900 نفر هم واجد شرایط دریافت عینک شناخته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هدی ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    3 0
    در هیچ کجای دنیا از یک وزیر انتظار نمی رود که دوره بیافتد و بیماران را عمل کند و درکنارش کلی تبلیغات نماید این وزیر اگر مدیر بود و توانمند، سیستمی را پیاده می کرد که ان بیمار و امثال او نیازمند به عمل او نباشند و در یک فرایند تعریف شده مشکل درمانش برطرف شود بد نیست جناب وزیر یکبار دیگر شرح وظایف پست وزارت را بخوانن
  • چراغی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    1 0
    جناب وزیر محترم؛ تا کی عوام فریبی و دوره گردی جهت جلب رضایت مردم. اینکه شما زحمت سفر به استانهای مختلف رو میکشید ممنون. ولی این نکته فراموش نگردد که اگر مجموعه شما به مواردی از قبیل اصول پیشگیری و غربال گری و... را در مناطق محروم اجرا میکرد و اهمیت میداد امروز شرایط سلامت جامعه با حال حاضر تفاوتی محرز داشت. متاسفانه شما با درمآن محور کردن طرح تحول سلامت به ریشه واساس سلامت کشور ضربه وارد کرده که تا سالها بعد ترمیم این آثار از دغدغه های مسئولین سلامت کشور خواهد بود که تمامی مواردی از این قبیل از سوء مدیریت حوزه شما ناشی می شود. پس تا دیر نشده رهی دیگر گزین که متضمن سلامت آیندگان نیز گردد