سلامت نیوز:

وزیر بهداشت گفت: نیازهای فوری مراکز بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان تامین می شود و در آینده نزدیک سیمای سلامت این منطقه بهبود قابل توجهی می یابد.

 

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زابل با ابلاغ سلام ریاست محترم جمهوری به مردم و مسئولان سیستان و در خواست دعا برای کمک به دولت در تحقق وعده ها اظهار داشت: جهت گیری ها در خدمات دانشگاه باید جهت گیری با رویکرد بهداشتی و سلامت محور باشد، همان طور که در سطح کلان دولت توجه به حوزه بهداشت معطوف است.

 

وی با اشاره به اینکه اگرچه در حوزه های درمان نیز کمبودهایی مشهود است گفت: با در نظر گرفتن این شرایط باید در کنار توجه به بهداشت، خدمات درمانی مردم نیز تامین شود.

 

هاشمی با اذعان بر اینکه اگر ما شاهد شیوع بیماری های غیر واگیر در کشور هستیم به دلیل عدم توجه به موضوع بهداشت در سال های دور و نزدیک است، به بیان برخی کم توجهی ها در گذشته پرداخت و گفت: اگر در آن مقطع در این حوزه خوب عمل می شد، در حال حاضر شاهد بسیاری از این قبیل مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نبودیم.

 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر نگاه دولت توجه به بهداشت در مرحله نخست و سپس پرداختن به بخش درمان است، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: قدم های خوبی در این مسیر برداشته شده است، اگرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

 

هاشمی با اشاره به بازدید های امروز از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان زابل گفت: در این بازدیدها مشخص شد وضعیت حضور نیروهای متخصص در این منطقه متفاوت تر از گذشته است، اگرچه زیرساخت ها در جایگاه مطلوب نیست.

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه به لحاظ تامین نیروی متخصص به ویژه پزشک کمبودی در این منطقه وجود ندارد این امر مایه امیدواری توسعه بهداست و درمان در این منطقه دانست.

 

وی با تاکید بر تامین نیازهای فوری مراکز بهداشتی درمانی اظهار امیدواری کرد: در ماه های آینده سیمای سلامت این منطقه بهبود قابل توجه پیدا کند.

 

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به هشدار دهنده بودن آمار مبتلایان به سل در این منطقه بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه پیشگیری و انجام اقدامات مراقبتی برای کاهش آمار مبتلایان به سل تاکید کرد.

 

 

تاکید وزیر بهداشت بر رفع کمبودهای درمانی شهرستان هامون

 

 

دکتر هاشمی در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری شهرستان هامون و بخش محمدآباد از توابع این شهرستان با ابراز خرسندی از اینکه شهرستانی که در گذشته از حضور پزشک محروم بوده است، هم اکنون کمبود پزشک ندارد، نسبت به رفع کمبودهای بخش بهداشت و درمان شهرستان هامون قول مساعد داد.

 

وزیر بهداشت با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و تبریک سالروز ولادت امام جعفر صادق (ع)، ضمن قدردانی از امام جمعه و فرماندار پر تلاش این شهر نسبت به رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان قول مساعد داد.

 

شهرستان هامون 40 هزار نفر جمعیت دارد و دارای 9 مرکز بهداشت، 45 خانه بهداشت، 11 پزشک و 2 دندانپزشک است که خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم این شهرستان ارائه می کنند.

 

نکته قابل توجه در این شهرستان این است که به رغم اینکه در گذشته از حضور پزشک محروم بوده است، در حال حاضر به لحاظ حضور پزشک کمبودی ندارد.

 

 

 

جراحی چشم 15 نفر از بیماران منطقه محروم دولت آباد توسط وزیر

 

 

وزیر بهداشت همزمان با سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان و پس از شناسایی بیماران نیازمند عمل جراحی چشم توسط تیم موسسه خیریه نوراوران که در یک ماه گذشته در این استان مستقر بوده اند، 15 نفر از بیماران را مورد عمل جراحی قرار داد.

 

 

اختصاص مبلغ 10 میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز بیمارستان امیر المومنین(ع) زابل

 

دکتر هاشمی دربازدید از بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان زابل از اختصاص مبلغ 10 میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز این بیمارستان خبر داد و در خصوص رفع مشکلات بیمارستان شامل کمبود تجهیزات، نوسازی تخت های بیمارستانی و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز قول مساعد داد و اظهار داشت: بلافاصله در این خصوص اقدام خواهد شد.

 

وی همچنین از اختصاص 10میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز و رفع کمبودهای بیمارستان امیرالمومنین(ع) و خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تخصیص این اعتبار بخشی از مشکلات این بیمارستان برطرف شود.

 

 

 

احداث مرکز درمان تخصصی سل شهرستان زابل با حضور وزیر بهداشت

 

 

همچنین همزمان با سفر وزیر بهداشت به استان سیستان و بلوچستان عملیات ساخت مرکز درمان تخصصی سل شهرستان زابل در زمینی به مساحت 2500 متر مربع با ظرفیت 44 تخت بیمارستانی با حضوردکتر هاشمی وزیر بهداشت آغاز شد.

 

این مرکز درمانی به همت بنیاد نیکوکاری فردوس، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی زابل در مدت زمان یک سال احداث خواهد شد..

 

با توجه به شیوع بیماری سل در منطقه سیستان و ضرورت ارائه خدمات درمانی تخصصی به بیماران و ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیری به ساکنان استان، این مرکز در این منطقه احداث خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha