دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 13434

روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران، سیستان و بلوچستان و فارس با حضور در جلسه روز گذشته كمیسیون بهداشت و درمان از عملكرد خود گزارش داده و به بیان مشكلات بودجه‌ای پرداختند.

شاهرخ رامین در گفت‌وگو باایسنا، در توضیح این مطلب تصریح كرد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران، سیستان و بلوچستان و فارس وضعیت مالی دانشگاه‌ها، اقدامات انجام شده برای جبران كسری بودجه و میزان كسری بودجه خود را بیان و اعضای كمیسیون نیز نظراتشان مبنی بر فرآیندهایی كه می‌توان در اولویت قرار داد و بودجه را صرف آنها كرد، بیان كردند.

مخبر كیمسیون بهداشت و درمان حاصل جلسه روز گذشته كمیسیون را حمایت جدی و قاطع برای جبران كسری بودجه دانشگاه‌های علوم پزشكی اعلام و تصریح كرد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران، سیستان و بلوچستان و فارس بر این موضوع كه به دلیل تورم فزاینده سال جاری و بنزین لیتری 400 تومان، بخش زیادی از بودجه دانشگاه‌های علوم پزشكی صرف تامین سوخت خودروهای این دانشگاه‌ها برای ارائه خدمات بهداشتی در دورترین نقاط كشور شده است، اتفاق نظر داشتند.

نماینده مردم دماوند خاطرنشان كرد: همچنین روسای این دانشگاه‌ها تاكید داشتند رشد منفی یك درصدی بودجه دانشگاه‌های كشور موجب كسری بودجه 1600 میلیارد تومانی آنهاست و این در حالی است كه در بودجه 87 بودجه دانشگاه‌های كشور 1700 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، و كسری بودجه دانشگاه‌های كشور موجب شده است كه پرداخت‌ها در بیمارستان‌های دولتی به كاركنان و متخصصان بالینی خوب انجام نشود و این موضوع به شدت بر انگیزه كاركنان و كیفیت خدمات‌رسانی بیمارستان‌های دولتی موثر بوده است.

رامین، دولت را در سه بخش امنیت، آموزش و بهداشت متولی دانست و افزود: واگذاری زیرمجموعه‌های حاكمیتی وزارت بهداشت مستثناست، ولی واگذاری مدیریتی بیمارستان‌ها بلااشكال است.

مخبر كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌كه خوداتكایی بیمارستان‌های دولتی موضوع دیگری بود كه در جلسه روز گذشته كمیسیون مورد بحث قرار گرفت، اظهار كرد: قرار شد، نتایج حاصل از واگذاری مدیریت «بیمارستان هاشمی‌نژاد» تهران به كادر آن كه در بخش‌های ساماندهی مدیریتی، طراز درآمدها و هزینه‌ها و حفظ كیفیت خدمات‌رسانی به بیماران انجام شده است، بررسی و در صورت موفق بودن این طرح، نتایج به سایر بیمارستان‌های دولتی كشور قابل تعمیم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha