رییس سازمان نظام پرستاری گفت:‌در شرایطی که برای قانون جذب و استخدام محدودیت هایی وجود دارد ، طرح دو ساله پرستاران می تواند حداقل، اشتغال موقت آنها را تامین کند .

" غضنفر میرزا بیگی"  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر طرح پرستاران نباشد به حجم بیکاران کشور اضافه می شود ،در حالی که دراین طرح هرپرستار حداقل دوسال ، هر چند با حقوق کم ، اشتغال دارد .
میرزابیگی اظهارداشت: در زمان حاضر هر سال حدود هفت هزار دانشجوی پرستاری در کشور ، دانش آموخته می شوند که همه آنها جذب و استخدام نمی شوند.
وی گفت:‌پرستاران در دوران طرح به شناخت کامل از حرفه پرستاری می رسند و پس از دو سال بهتر می توانند در خصوص اینکه آیا می توانند به کار دراین حرفه ادامه بدهند یا خیر ، تصمیم بگیرند.
وی ضمن تاکید بر نزدیک بودن بالین و ‌آموزش در شغل هایی ازجمله پرستاری گفت:‌ یکی از شروط برای ادامه تحصیل پرستاران در دوره های تکمیلی داشتن سابقه کار است که گذراندن دو سال طرح ، می تواند سابقه خوبی برای آنها باشد .
این درحالی است که رییس انجمن پرستاری ایران دیدگاه دیگری در رابطه با اجرای طرح دو ساله پرستاران پس از دانش آموختگی در بیمارستان های دولتی دارد .
" مهدی محرری" پیشتردر گفت و گو با ایرنا اظهارداشت:‌ اجرای طرح پرستاران پس از دانش آموختگی دوره کارشناسی آنان ، به زمان جنگ تحمیلی باز می گردد که کشور با کمبود نیروی درمانی مواجه بود.
وی به وضعیت استخدامی در کشور اشاره کرد وگفت:‌ در زمان حاضر بیمارستان های دولتی به جای استخدام پرستار ترجیح می دهند از پرستاران طرحی استفاده کنند تا حقوق کمتری به آنان بپردازند که این موضوع به معنای استثمار نیروی پرستاران است .
وی در خصوص ضرورت اجرای طرح پرستاری از دیدگاه برخی مسوولان و کارشناسان گفت:‌ اگر کسی معتقد است که دوره دو ساله طرح، جزء دوره تکمیلی آموزش پرستاران دانش آموخته از دانشگاه ها محسوب می شود ، پس باید به جای اعطای مدرک کارشناسی به پرستار، مدرک کارشناسی ارشد ارایه شود زیرا یک پرستار به جای چهارسال ، شش سال درس خوانده که معادل کارشناسی ارشد است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    بله در این کشور همه ما داریم توسط هم وطنانمون استثمار میشویم. این چه قانونیه که مال زمان جنگه؟ مگه جنگ بیست سال پیش تموم نشده؟ پس چرا هنوز ما باید مثل برده ها برای آقایون میلیاردر کار کنیم؟ خدا عدالت کجاست پس؟